E-mail is Electronic mail.
Dit staat in tegenstelling tot Snail mail (gewone post)
(Snail mail is spottend bedoeld)

Andere gangbare uitdrukking in het Email-verkeer zijn:

CC = Carbon copy (letterlijk de doorslag) Dit veld bevat een lijst van geadresseerden die een kopie van de email ontvangen.

BCC = Blind Carbon copy Dit veld bevat een lijst van geadresseerden die ook een kopie van de email ontvangen, alleen is deze lijst niet zichtbaar voor degenen die de mail ontvangen (hiermee kun je het private email-adres van de anderen privé houden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Electronic mail is e-mail

Toegevoegd na 39 seconden:
ik bedoel E in email betekend Electronic dus het
woord is Electronic Mail
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
e = Elektronic = elektronisch
mail = post

Zie bron en dan onder punt 4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
e-post of elektronische post
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
electronische post dus e-post is Nederlands. E-mail niet dus een +.
de E van E-mail staat voor Electronic