slecht geluid computer

Sinds een week kan ik geen fatsoenlijke muziek meer luisteren via mijn computer.Ik dacht eerst dat het aan mijn boxen lag,ik heb daarna mijn koptel. opgezet en het was even slecht.Ligt dit nu aan mijn comp. of de software?
n.b. computer software is vista .Ik weet heelweinig van de computer dus als ik advies krijg houd het aub simpel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Goed op weg door je boxen uit te sluiten, nu verder op zoek.

Heb je een week geleden iets gedaan met je computer?
Bijvoorbeeld stekker erin en eruit terwijl de pc aanstaat.

Daar heb ik m'n geluid een keer mee gesloopt, maar toen deed het dan ook helemaal niet meer.
Toen was een nieuwe geluidskaart de oplossing (kost weinig)

Dit soort dingen is lastig oplossen op afstand.

Het kan een driver (programmatje dat de geluidskaart aanstuurt) zijn.

Een andere oplossing is Windows opnieuw installeren.
Beetje overkill, maar dan sluit je meteen een heleboel dingen uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Goeie kans dat je geluidskaart op je moederbord zit, maar dat maakt niet uit, je kan er meestal gewoon een tweede bijzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb inderdaad windows weer opnieuw geinstaleerd en het geluid is weer perfect,maar nu is het volgend probleem;wanneer ik mijn koptel. aansluit blijft het geluid van mijn boxen aan ,maar de koptel. geeft geen geluid.
Iemand een idee?

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat de jack-ingang van je pc beschadigd is, bij mijn oude computer was dat ook, probeer je boxen in een andere jack ingang te stoppen en kijk dan of je geluid het beter doet. Het kan ook dat je geluidskaart (deels) kapot is en dan moet je die vervangen. En anders zou ik het echt niet weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem ook eens een kijkje bij 'Configuratiescherm', 'Geluiden en audioapparaten', op het tabblad 'Volume' naar 'Geavanceerd...' gaan, en dan bij 'Hoofdvolume' kijken of het balans balkje in het midden staat.

Of (als dat weergeven wordt) dubbelklik je op het luidspreker icoontje in je taakbalk.

Als bij mij dat balans dingetje naar links of naar rechts staat, krijg ik ook heel raar geluid. Én het geluid komt maar uit een box, én het geluid lijkt helemaal vervormd te zijn.

(Ik weet niet hoe dit zit bij andere besturingssystemen als Windows XP, maar ik neem aan dat het ongeveer hetzelfde is)