Hoe kan ik meerdere servers als 1 laten werken? (uitleg)

Stel, er staan hier 3 servers en 1 computer en 1 laptop.
de 3 servers wil ik samen laten werken ( dus soort van krachten laten bundelen).

De computer als hoofdcomputer.

En de laptop om op afstand bepaalde dingen in de server in te zien.

Hoe kan ik dit zo instellen, of welke software is hiervoor nodig?
ClearOS draait hier al, als het daarmee ook zou kunnen zou het helemaal geweldig zijn.

Groetjes en bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je precies? Een cluster? Wat moet geclusterd worden, welke software...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een cluster inderdaad.
Als het kan met hoofdcomputer en op afstand ook nog mogelijk in te loggen d.m.v de laptop.
Het moet kunnen dienen als:
webserver
file server
proxy server
(vandaag 3 servers),
en nog een computer/server die andere dingen aan hoort te sturen, maar daar ben ik nog mee bezig of er een programma voor te schrijven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
software: momenteel:
ClearOS,
maar mag tevens alles zijn.

Het beste antwoord

ClearOS is een open source besturingsysteem voor een netwerkserver.

Het is niet duidelijk waarom je de 3 servers wilt samenvoegen tot één (virtuele?) server. Je kunt natuurlijk wel de krachten bundelen door de servers samen te laten werken. Een kann dan dienen als applicatieserver, een als file server en een als webserver bijvoorbeeld. Zoiets heet een netwerk en is vrij gebruikelijk binnen bedrijven. Je bundelt dan niet de krachten, maar verdeelt ze.

Om met je laptop de servers over te nemen kan je gebruik maken van RDP (remote desktop software). Dan krijg je een venster op je laptop waarop het venster van de server geprojecteerd wordt. In WIndows heet dat "Extern bureaublad". Er bestaat ook software voor zoals VCN.

Aangezien je open source software gebruikt neem ik aan dat je dat doet omdat dat gratis is. Maar gratis betekent in dit geval dat je wel veel van het OS én van netwerken af moet weten. Gezien de aard van je vraag adviseer ik je om toch een goede systeembeheerder in dienst te nemen of te consulteren..