mijn tv kan op het internet. Maar alleen met een internet kabel. Kan ik een draadloze mogelijkheid inbouwen? b.v.eenWifi en hoe doe ik dat dan??

tv type is 47PLF 8404H/12

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan met zogenaamde 'powerlines' Het zijn twee soort stekkers die netwerkverbinding leggen via je 220 volt systeem. De ene stekker stop je in een stopcontact bij het modem en doe je een ethernet kabeltje tussen modem en stekker (zo noem ik de powerline maar even)

De andere stekker in een stopcontact bij de tv, ethernet kabel tussen tv en stekker en je netwerk verbinding is gelegd.

Koop minimaal een 200Mbit versie als je ook films wilt streamen vanaf je netwerk, de 85Mbit versies zijn dan vaak net iets te traag.

Ik heb dezelfde tv en bij mij werkt het prima. Wel even je netwerk instellen op 'media delen' en je aanmelden voor Net TV.

Toegevoegd na 55 seconden:
linkje erbij van wat ik bedoel, ze zijn er in verschillende snelheden en prijzen.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
powerline kan goed werken,
echter niet alle elektriciteitinstallaties zijn er geschikt voor. Heb je 1 fase dat gaat het zeer waarschijnlijk goed.
Heb je 3 fases, dan werkt het alleen binnen een fase, nieuwbouw heeft steeds vaker 3 fases.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor deze info, ik ga er mee aan de slag.

Andere antwoorden (1)

powerline / homeplug kan goed werken,
persoonlijk vind ik dat er niks boven een kabel gaat.
Een kabel werkt altijd, is het snelst en gebruikt het minste stroom.

als je al wifi hebt, dan zijn er ook adapters tekoop. (die sluit je met een netwerkkabel aan op je t.v. en maakt verbinding met je wifi netwerk)

een draadloze bridge is ook een mogelijkheid,
kastje achter je t.v. en een kastje bij je modem/router die draadloos met elkaar verbinding maken.

Eigenlijk is alles wat je wil mogelijk.