Ik moet kiezen tussen een Wii en een Kinect om een lui kind van 7 jaar in beweging te brengen. Wat zijn de respectievelijke pro's en contra's?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

met de wii werk je met een afstandbediening en zou je dus ook nog zittend kunnen spelen bv bowlen (dat doen ze hier..)wii fit lijkt mij voor kinderen saai. dus als je hem aan het bewegen wil krijgen zou ik voor de kinect gaan dan moet hij wel gaan staan en het lijkt mij voor een kind leuker om te doen.

Bij de Kinect moet je meer je hele lichaam gebruiken om een spel te spelen. (de camera ziet alle bewegingen) Bij de Wii alleen de controller, dus bij veel spellen kun je nog blijven zitten. Voor de Wii zijn volgens mij wel veel meer leuke spellen verkrijgbaar voor kinderen. Ik zou kiezen voor een Wii, met eventueel een Balance Board erbij, dan weet je zeker dat ze gaan staan om het spel te spelen. Toegevoegd na 1 minuut: Ik ga verder niet reageren of het een juiste methode is om een kind aan beweging te helpen, dit is al bij de reacties op de vraag besproken. Ik hoop dat mijn antwoord zo duidelijk is, en de Wii is ook een zeer leuke console om samen spellen op te spelen :) Ik speel regelmatig met mijn broertje of mijn ouders een spel!

Naar buiten sturen. Hutten bouwen, verstoppertje spelen, tikkertje etc. etc. Is het te koud... Misschien op voetbal, karate, judo of een andere sport.

Het kind moet meer bewegen en jij overweegt de ene spelcomputer of de andere ??? Wat is er mis met een fiets, een paar skeelers, een skelter, een voetbal , een trampoline of een schop onder de ..... (figuurlijk, uiteraard). Welke van de twee je kiest maakt niks uit ; het is allebei maar een lapmiddel,waarbij bewegen beslist niet op de eerste plek staat, en de beweging ook niet te vergelijken is met echt bewegen in de open lucht. Deur open en naar buiten dus ! Dan maar een poosje mopperen, dat hoort er nu eenmaal bij. Iedereen is liever lui dan moe, en hoe minder je dat stimuleert en aanmoedigt, hoe beter. Persoonlijk zou ik hem/haar op een of andere sport doen.

Bij kinect hoef je niet zoveel te voorschijn te (apparatuur) toveren en bij wii wel. BIj kinect heb je alleen maar een camera en bij de wii moet je van alles pakken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100