Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet kiezen tussen een Wii en een Kinect om een lui kind van 7 jaar in beweging te brengen. Wat zijn de respectievelijke pro's en contra's?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha ha. Sorry dat ik moet lachen.
Een lui kind van 7 jaar in beweging brengen?? En daar MOET een apparaat voor komen? Dat doe je toch door met dat kind in het bos te gaan wandelen, op een sportclub te doen, zwemclub ofzo, of samen gaan zwemmen of.......nou ja, iets met
bewegen en liefst buiten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je was me voor momo,....luie kinderen van 7 bestaan niet wel zijn er luie ouders die te lui zijn om met hun kind wat actiefs te gaan doen.
Bewegen doet bewegen ook een kind moet door de sleur van bankhangen tv kijken en computeren even uit de vicieuze cirkel heen geholpen worden.
Als ze eenmaal bezig zijn hebben tomeloze energie.
Goed plan dus ga ik nu maar meteen met zoontje en hond naar het strand en hoop ik dat niet alleen de hond met haar tong op de grond thuiskomt maar ook mijn zoontje zodat hij daarna wat kan uitrusten op de bank en wat kan Wii'een.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat denk je van een schol onder zn hol. Komt tie vanzelf in beweging.........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad erg komisch, speelgoed aanbieden om ze in beweging te krijgen.
Ik stel voor een fiets als kado...;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een fiets? Een voetbal! Stukken goedkoper en geen enkel kind van 7 jaar dat er af kan blijven, geïnteresseerd in voetbal of niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als ze de vraag anders had geformuleerd hadden jullie dan wel een antwoord kunnen geven ?want dit is meer kritiek geven terwijl je de situatie niet kent.
dus qua beweging...de kinetic of de wii??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@poca ; heel juist.
Mijn dochters waren (zijn) ook liever lui dan moe, dus dat heeft me heel wat middagen in speeltuinen, kinderboerderijen, fietstochten, boswandelingen, zandverstuivingen etcetera gekost (want veilig buitenspelen kon bij ons helaas niet) , maar achter de computer wiebelen is géén vervanging voor buitenlicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is er mis als ze een spel in huis wilt halen waar kinderen meer door bewegen ?
Ik heb in de winlel kinect kunnen uit proberen en ik werd er dood moe van en ik vind wii geen bal aan dat mocht ik bij mijn zus uitproberen maar je moest veel te veel spullen te voorschijn toveren.
En zo wat je hele huis verbouwen en met die kinect niet.
Ik denk dat de vragensteller zelf ook wel begrijpt dat buiten spelen beter is of fietsen dan binnen te zitten.
Dat zal ze vast ook wel doen met haar kind of kinderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als het kind als sport... waarom moet het thuis dan ook de hele tijd "actief" zijn. laat het kind gewoon spelen met wat het zin heeft om te spelen. kinderen voelen heel goed hun eigen grenzen aan, voor de gezondheid van een kind is het belangrijk deze grenzen te respecteren!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

met de wii werk je met een afstandbediening en zou je dus ook nog zittend kunnen spelen bv bowlen (dat doen ze hier..)wii fit lijkt mij voor kinderen saai. dus als je hem aan het bewegen wil krijgen zou ik voor de kinect gaan dan moet hij wel gaan staan en het lijkt mij voor een kind leuker om te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij geeft een antwoord op de vraag, terwijl anderen een mening verkondigen.

Andere antwoorden (4)

Bij de Kinect moet je meer je hele lichaam gebruiken om een spel te spelen. (de camera ziet alle bewegingen)
Bij de Wii alleen de controller, dus bij veel spellen kun je nog blijven zitten.

Voor de Wii zijn volgens mij wel veel meer leuke spellen verkrijgbaar voor kinderen.
Ik zou kiezen voor een Wii, met eventueel een Balance Board erbij, dan weet je zeker dat ze gaan staan om het spel te spelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga verder niet reageren of het een juiste methode is om een kind aan beweging te helpen, dit is al bij de reacties op de vraag besproken.

Ik hoop dat mijn antwoord zo duidelijk is, en de Wii is ook een zeer leuke console om samen spellen op te spelen :)
Ik speel regelmatig met mijn broertje of mijn ouders een spel!
(Lees meer...)
Kimath
15 jaar geleden
Naar buiten sturen.
Hutten bouwen, verstoppertje spelen, tikkertje etc. etc.
Is het te koud... Misschien op voetbal, karate, judo of een andere sport.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kind moet meer bewegen en jij overweegt de ene spelcomputer of de andere ???
Wat is er mis met een fiets, een paar skeelers, een skelter, een voetbal , een trampoline of een schop onder de ..... (figuurlijk, uiteraard).

Welke van de twee je kiest maakt niks uit ; het is allebei maar een lapmiddel,waarbij bewegen beslist niet op de eerste plek staat, en de beweging ook niet te vergelijken is met echt bewegen in de open lucht.

Deur open en naar buiten dus ! Dan maar een poosje mopperen, dat hoort er nu eenmaal bij. Iedereen is liever lui dan moe, en hoe minder je dat stimuleert en aanmoedigt, hoe beter. Persoonlijk zou ik hem/haar op een of andere sport doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat er om dat het kind op een sport wordt gestuurd en nog eens extra thuis in beweging wordt gebracht.
Bij kinect hoef je niet zoveel te voorschijn te (apparatuur) toveren en bij wii wel.
BIj kinect heb je alleen maar een camera en bij de wii moet je van alles pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing