Is het beter om een kind met een speciaal kindertoetsenbord een type cursus te laten doen?

Gaat om een 10 jarige met echt nog kleine handen en we doen de type cursus thuis, zo'n online geval. Ik vraag het me echter af omdat het dan thuis makkelijker gaat maar overal elders waar hij achter de computer zit hebben ze gewone toetsenborden zoals bijv op school.

13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik zou een gewoon toetsenbord gebruiken.

Je zegt het eigenlijk zelf al: Overal hebben ze gewone toetsenborden. Trouwens ook op de typecursus waar mijn kleinzoon van 7 op zit, gebruiken ze gewone toetsenborden.

En weet je, ik heb ook heel kleine handen. Maar ik heb heel goed blind leren typen, met de handen BOVEN het toetsenbord dus. En dan is het een kwestie van soepele handen. Die hebben kinderen meestal wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou ik zeker niet doen, hij heeft juist het meest aan een typecursus op een regulier toetsenbord. Anders zit hij bijvoorbeeld op school alsnog te zoeken naar toetsen omdat alles verder uit elkaar zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leren blind typen gebeurt vaak al op groep 5/6 niveau en ook deze jongen kinderen leren blind typen op standaard toetsenborden. Afhankelijk van het type toetsenbord kan het zijn dat de rechterpink flink gestrekt moeten worden voor de Enter-toets, terwijl de rechterwijsvinger op de J moet blijven rusten, maar kinderen wennen daar snel aan.