Mijn computer leest geen cd/dvd meer na installatie Windows 7.

IK heb deze PC al enkele maanden, en vorige week heb ik Windows 7 ultimate gekocht en geinstalleerd.
Ik ben heel tevreden van het nieuwe besturingssysteem, maar ik zit met een waarschijnlijk wel op te lossen probleem, alleen weet ik niet hoe.
Als ik een cd of dvd in de computer steek, hoor je dat de disc draait, maar verder gebeurd er niets. Ik kan de drive ook niet zien onder 'Deze computer'.

Ik heb alle nodige drivers gedownload via de Packard Bell website, en zijn allemaal up to date. Vóór de installatie had ik hier totaal geen problemen mee.

Toegevoegd na 6 minuten:
Edit, ik weet de oorzaak, maar ik zoek een oplossing!

bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

het kan zijn dat je cd-rom speler niet compatible is met windows 7
om dit te controleren kun je naar de onderstaande site en een scan uitvoeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je cd rom updaten ga naar de fabrikant van t spul en update een driver voor win 7
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga een oplossing voor xp posten, omdat die ook bleek te werken voor 7 pro.

Quote:
"EBA posted something about a DVD Burner not being recongnized by Windows . Sorry, but I have to answer this since I searched high and low for an answer and found none. Please spare me the lecture about this not being the right place to post and get on with your developing and programming lives...

If the burner is recognized in the BIOS and not in Windows , try turning off the EXTENDED setting in the BIOS, set it to NONE. Select the DVD drive in your BIOS, (usually MASTER 2 if you have a primary and secondary hard drive and a CD-ROM plugged into your IDE slots on your motherboard) then click to choose whatever setttings your BIOS provides to shut things off. Reboot. Now the DVD drive will not be recognized by the BIOS and that for some unkown reason is a GOOD thing, now when windows loads it will magically find that brand new SATA DVD Burner Rewriter you've been itching to use.

It took me two days to figure this out and I was angry when I found the solution! These new fangled SATA DVD Burners don't tell you that the BIOS doesn't need to recognize the drive. I contacted both the manufacturer and Microsoft and both were clueless. I stumbled upon this simply by hacking around with the settings. It makes absolutely no sense, but works."

hopelijk helpt dit je verder. Zo niet, niet geschoten is altijd mis. :-))

Succes.