Ja die zijn er.

Om te beginnen is het lastig om je site te bezoeken voor mensen die nog wel een wat trage verbinding/pc hebben.

Ten tweede willen sommige mensen nog wel eens moeite hebben met flash (het installeren dan)

Ook zijn er vaak problemen met flash ( je leest regelmatig over allerlei problemen met flash)

Voor mensen met een bepaalde handicap (bijvoorbeeld blind) is dit slecht toegankelijk, al is daar wel een oplossing voor.

Korter gezegd: de toegankelijkheid van je site wordt lager.

De vraag is, of je daar mee kan zitten, of dat verder niet belangrijk vind, of je doelgroep dit probleem over het algemeen niet zal hebben.

Succes!!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja: sommige mensen blokkeren flash op hun PC, omdat flash veelvuldig wordt misbruikt door reclame-makers met uiterst irritante bewegende flash-ads. En het neemt meer CPU, en dus meer stroom. Wie weet hoeveel energiecentrales we minder nodig hadden als er geen flash-ads meer waren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laad langzamer en Adobe Flash werkt niet bij iedereen naar behoren.

Voordelen zijn wel weer dat alles er dynamischer uit ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg lastig bij het bekijken van zo'n website via bijvoorbeeld een iPad. Dan is er namelijk niets te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Precies, ook op apparaten als een iPhone en iPod Touch werkt Flash niet. Erg lastig :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad erg jammer. Joost weet waarom...
Kimath
13 jaar geleden
Apple en Adobe willen niet samenwerken om Flash beschikbaar te maken op de iPhone en dergelijke.
Apple wil liever wachten op HTML5 en daar gebruik van maken.
Ik heet geen Joost, maar dit weet ik :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath mag het weten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fixed! :)
Je wordt moeilijk gevonden in Google
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten veel nadelen aan Flash. Flash vreet strrom en dat is voor laptops een ramp. Flash vergt teveel van de processor en dat is weer een ramp voor tragere computers.
Flash vreet bandbreedte en dat is een ramp voor tragere internetverbindingen.
Flash draait niet op de iPad, iPhone en iPod Touch.
Flash wensites zijn moeilijk vindbaar in Google zonder een schaduw HTML website. Een Flash website moet dus altijd dubbel gemaakt worden.
De gesloten structuur van Flash vormt ook nog een nadeel.
Als laatste de prijs is de prijs van Flash veel te hoog. Ik bedoel niet de gratis plager maar de software om Flash te ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Er zijn wel goedkopere programma's om ook flash mee te maken, daar hoef je niet perse de software van flash zelf voor te hebben.
Behalve alle al genoemde nadelen is er nog een: Navigeren van een Flash site is vaak een ramp. terug- of vooruitbladeren kan meestal niet, scrollen werkt meestal anders dan je gewend bent en bijv. vaak niet met cursortoetsen of scroll wheel. Dat komt omdat je in Flash alles wat een browser normaliter al voor je doet, nu zelf moet programmeren. Dat is een boel extra werk waar veel mensen geen zin en hebben en dus niet doen. Of de gebruiker dat leuk vindt kan ze kennelijk niets schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via veel mobiele apparaten kun je geen Flash bekijken, dus voor een groot aantal bezoekers zal een Flash site niet toegankelijk zijn.