Welke HDMI-kabel kan ik het beste kopen?

Ik wil mijn xbox360 aansluiten op mijn computerscherm en dat kan alleen met een HDMI-kabel. Om ook geluid te krijgen, moet er denk ik een aftakking in die kabel zitten die ik dan vervolgens kan aansluiten op mijn home-cinemaset.

Verder geldt volgens mij voor de prijs/kwaliteit-verhouding van dit soort kabels, dat je het beste de goedkoopste kan kopen.

Ik heb er verder heel weinig verstand van. Ik heb er wel naar gezocht, maar ik kwam er niet uit. Alvast heel erg bedankt in ieder geval:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem een 1.4 hdmi kabel, dat is het nieuwste van het nieuwste, daar ga je zeker geen problemen mee hebben met slecht kwaliteit

Het beste antwoord

hdmi --> hdmi + tulp (voor geluid) kan ik ook niet vinden. Wel bijna alle andere opties die je kan bedenken.
Ook wel logisch want je zou dan het geluid split naar zowel de monitor als naar de stereo.

Met deze vraag een in spellen gespecialiseerde computerzaak binnenlopen en je loopt met de juiste kabel weer naar buiten.
(als je niet zeker bent ff foto's met je mobiel maken van je aansluitingen)
Als ik mensen help zie ik graag de aansluitingen om verwarring te voorkomen.

Zit er HDMI op je cinemaset?
dan hdmi--> set en een van set --> monitor
(dit is de beste oplossing)

zit er een audio-out op je monitor?
dan hdmi --> monitor en
audio van monitor --> cinemaset.

Als je het merk en type van je cinemaset geeft dan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ik snap nu de gedachtegang die ik erop na moet houden:) Ik heb het kabeltje nu opeens niet meer nodig (ik heb de xbox nu weer op de televisie beneden aangesloten en dat bevalt), maar ik zal er de volgende keer aan denken:)

Andere antwoorden (3)

Goldplated hdmi kabels zorgen wel voor minder ruis, maar ze zijn duur. Dus het is een afweging die je maakt.

Toegevoegd na 10 minuten:
http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=114254

Als het goed is kun je met behulp van deze thread het maken zonder de kabel van microsoft te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan allemaal wel. Maar het gaat mij erom dat ik een kabel heb die een aftakking heeft voor geluid. En die kan ik nergens vinden. En dat geruis negeer ik wel...
Maar toch bedankt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goldplated is helemaal niet duur:
http://www.hdmikabel.nl/index.php/hdmi-kabel-v1-3-1-meter.html en met ruis heeft het ook weinig te maken, goud oxideert (roest) niet en blijft daardoor langer goed.
Bij de action, daar kosten ze 2,95 euro. Dit was het advies van degene die bij mij, mijn interactieve tv ed aan kwam sluiten. Dus de goedkoopste was ook prima. Hij ziet er ook gewoon degelijk uit, en werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het een slecht idee om op kabels te bezuinigen,
HDMI is daar een uitzondering op, want digitaal dus de data komt aan of niet. Altijd leuk die action, je komt voor een kabel die ergens anders 10,- kost, je koopt daar die kabel voor 2.95, maar toch reken je 10.- af bij de kassa, maar dan ga je wel met een volle tas de winkel uit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt niet aan de action.
HDMI verstuurd zowel beeld als geluid door 1 kabel...!!!
Dus je hoeft geen aftakkingen te maken naar je home-cinemaset.

Een goedkope of dure HDMI kabel is een zeer besproken onderwerp op meerdere fora, wat belangrijker is, is de lengte die je wilt overbruggen.
Wil je een lengte van meer dan 6 meter gaan overbruggen, adviseer ik je dan te kijken naar de iets duurdere, beter geïsoleerde kabel, anders kan dit kwaliteitsverlies tot gevolg hebben, waardoor het beeld blokkerig kan worden.
Blijf je onder die lengte, een gemiddelde prijs ligt tussen de 10 en 20 euro, en is kwalitatief evengoed als een HDMI kabel die verguld is met goud, ter waarde van 120 euro..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wilt hij juist een aftakking naar de cinemaset.
Geluid is dan mooier/harder dan via een monitor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meen te weten, dat de xbox, aparte tulip kanalen heeft voor het geluid, dan zou hij dus de HDMI kabel op de tv moeten aansluiten en met de tulip kabels naar zijn home-cinemaset moeten gaan. Of het moet een home-cinemaset zijn, die de beschikking heeft over een videokanaal, met aansluiting van HDMI, dan is het een kwestie van de hdmi aansluiten op de home-cinemaset, en dan zijn de tulip aansluitingen overbodig. De lengte van de HDMI kabel, is trouwens ook een onderwerp van veel discussie, maar uit mijn ervaring zeg ik, vooral met HDMI, na 6 meter, dan word het al wat lastiger, om probleemloos beeld te verkrijgen.