laptop word heel heet bij spelen spelletje is dit normaal ?

als ik de het spel rollercoaster speel op de macbook word de onderkant heel erg warm, heet zelfs.. Gebeurd al na een kwartiertje ongeveer. Is dit normaal ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

gebeurd dit alleen bij dit spelletje?

Ik had hetzelfde probleem (niet alleen bij een spelletje) en heb de laptop aan de onderkant opengemaakt. Er zat erg veel stof bij de ventilator. Daardoor kwam er niet voldoende koude lucht in de computer en raakt hij oververhit. Bij mij ging de laptop dan automatisch uit.

Nu gaat het weer prima en merk ik geen verschil qua warmte als ik een spelletje speel of andere dingen doe op de laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat dat ligt aan hoeveel geheugen ofzo het spel heeft! maar ik heb niet zo veel verstand van computers dus ik kan het ook helemaal mis hebben

is het eigenlijk ook bij anderen spellen of alleen bij rollercoaster?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de laptop zelf mag niet heet worden de adapter/stekker die eventueel in het stopcontact zit wordt wel warm.misschien zit er veel vuil in de laptop. laat hem voor de zekerheid even checken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook altijd waar de ventilator zit. bij mij zat ie onderaan en als ik 'm dan op de tafel zette en veel geheugen gebruikte werd ie ook warm.
Dit kan je makkelijk oplossen door een aansteker of bierdopje er onder te doen waardoor er meer koude lucht in komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een laptop standaard genomen waar een koeling ingebouwd zit. Mijn laptop wordt nu niet meer heet. Je zou hem dus niet plat op tafel neer kunnen zetten maar schuin, dus met de achterkant omhoog.
Zet dus gewoon achter onder de hoeken van de laptop 2 verhoginkjes of koop een laptopstandaard. Is sowieso beter voor de hitteafvoer.
13 jaar geleden
Dat kan gebeuren omdat je laptop wat ouder is en misschien moeite heeft om het spel te draaien. Er moet dan meer stroom naar de verschillende componenten omdat die anders niet voldoende berekeningen kunnen uitvoeren. Je zou kunnen proberen het spel op wat lagere settings te draaien (wordt het wel minder mooi).
Het kan ook zijn dat er een hoop stof in je laptop zit en dat daardoor ventilatieopeningen verstopt raken.

Als het een vrij nieuwe laptop is, zou ik er toch naar laten kijken door een specialist. Een nieuwe laptop moet Roller Coaster probleemloos kunnen draaien.