Wat wil dat zeggen: een foto CD met foto's in webresolutie.

Wat wil webresolutie zeggen en kan ik zulke foto's ook prima afdrukken of is de kwaliteit minder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Foto's in webresolutie zijn lager (ca. 75dpi) dan die van normale afdrukken (150-300dpi). Je kunt foto's in webresolutie prima afdrukken op klein formaat (10x15), maar zodra je een grotere afdruk wenst, zul je een hogere resolutie moeten nemen voor een acceptable fotokwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Webresolutie betekent dat de foto's op 72 DPI (puntjes per inch) opgeslagen zijn in de grootte dat ze op het web moeten komen. (Dus of het nu 288dpi bij 1cm of 72dpi bij 4cm is maakt niet uit)

De resolutie is *veel* te laag om een mooie afdruk te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vaak is een foto cd echter in redelijke resolutie, goed genoeg om 10*15 afdrukjes te maken. Denk dan aan 1500*2500 pixels oid. Zie ook http://www.kodak.com/global/en/service/professional/tib/tib7058.jhtml