Hoe kan ik het touchpad van mijn laptop minder gevoelig maken.

Het gaat om een Dell Vostro 1510.
Ik ben een digibiel, dus alleen antwoorden in Nijntje taal, zeker geen vakjargon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Als je vista hebt, klik je op het vakje linksonder in het scherm (start dus). Hier staat rechtsonder: "configuratiescherm". Als je daar op geklikt hebt zoek je naar het pictogram met de naam: "Pen en invoerapparaten". Nu opent zich een venster, daar staan boven 3 keuzes: penopties, opties voor de aanwijzer, en snelle penbewegingen. klik op de laatste, Daar staan een schuifbalk met Minder precies en precies, deze kun je verschuiven tot de gewenste gevoeligheid :)

hoop dat je er wat aan hebt

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik heb helemaal verkeerd gekeken. bij het configuratiescherm staat ook een pictogram met MUIS, deze moet je hebben. dan klik je boven bij de opties:"opties voor de aanwijzer" aan, daar kun je met een schuifbalkje bepalen hoe snel hij reageert. Nogmaals sorry.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb nóg eens gekeken na dat je had gezegt dat het specifiek over de gevoeligheid gaat. Maar ik merk (heb even gespeeld met de muisinstellingen) dat ik als ik het balkje op ietsjes langzamer zet bij het balkje dat ik al eerder noemde, de pad ook minder snel reageert, dus ook niet meer overspringt naar een andere plaats op het scherm, misschien moet je eens proberen te spelen met die instellingen, aangezien elk pad verschilt, succes!