Als ik via internet explorer naar in mijn hyves pagina inlog krijg ik een melding van een trojaans paard. Hoe los ik dit op?

Ik heb met Avast al mijn schijf gescant en de onderdelen zijn verwijderd. Hij klaagt over een trojaans paard. Bij andere websites heb ik dit niet. Ik heb mijn cookies en geschiedenis van Hyves al verwijderd maar dit wil niet baten. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Trojan horse is een computervirus.
Waarschijnlijk heeft je virus scanner de trojan horse in quarantaine gezet maar kan hem niet verwijderen.
Dan krijg je regelmatig een melding bij het opstarten of na verloop van tijd tijdens het gebruik van de pc.

Door een schoon besturingssysteem erop te zetten ben je er gegarandeerd vanaf, waarschijnlijk zijn er meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef d.m.v. Google de naam van het Trojaans paard in. Vervolgens zou je moeten zoeken hoe je deze kunt verwijderen

Vb.: naamtrojaanspaard delete trojan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast geeft een waarschuwing indien er malware of een trojan op een website zit die je bezoekt. De betreffende webpagina sluiten volstaat om van de melding af te komen. Negeren kan ook en als het goed is staat Avast niet toe dat de trojan zich op je pc nestelt.

Er zijn diverse (gratis) tools op het net die een trojan kunnen verwijderen als het met Avast niet lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast geeft inderdaad sinds vandaag die foutmelding op het moment dat je inlogt.
Via chrome krijg je dezelfde melding.
Ik denk dat het script is veranderd is maar dat avast dat als bedreiging van een Trojaans paard ziet.
Gok dat het vandaag nog oplost wordt.

Toegevoegd na 4 uur:
ik heb de foutmelding op dit moment niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu zijn er twee mensen met dezelfde melding... Kan geen van beiden de exacte melding opschrijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar is die andere dan?
gebruik specifieke software voor het verwijderen van trojans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad.
een trojan horse is een virus.
maar meestal onschadelijk en som juist omgekeerd.
het kan schadelijk zijn. maar er zijn bv sites en programmas waarbij je zo een melding krijg eigenlijk voor niets . en meestal is die zogenaamde virus nodig om op een site of programma te geraken terwijl het eigenlijk niks is. mar als je de virus blokeerd werkt het niet meer?