ik heb een virus op mijn mail

Zo eentje die je contacten lijst doorzoekt en dat mailtje´s stuurt naar ze. ;
Het volgende mailtje word verstuurd:

"
Subject: hello f
Date: Sun, 20 Jun 2010 12:07:37 +0200

What's happening?
how are you ?
Just received my iphone 3gs 32gb from this website www.faelesale.com. much cheaper than others and genuine . if you would like to get one,you can check it out,
all the best for 2010
Regards,
MSN: avvele@hotmail.com
E-mail: avvele@188.com

That's all I can think of for now. I'll close with another email hug. Take good care of yourself
"

Die msn en E-mail zijn niet mijn adressen.

Hoe verhelp ik dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien wel eens de website vervangen door xxxx, vooralleer mensen er op klikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik meld je vraag even, niet omdat ik de vraag op zich slecht vind, maar om een mod te vragen die link te verwijderen. Er zijn altijd mensen die blind op zoiets klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ, daar ben ik wel mee eens (A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net bericht terug gehad van de mods: die url bestaat niet, dus is het ook niet gevaarlijk om erop te klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@syzyq zou je eigenlijk een belooninkje voor moeten krijgen

Antwoorden (5)

Laat je virusscanner eens goed je computer doorlopen. Dat lost het probleem hoogstwaarschijnlijk op.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en regelmatig de antivirus updaten
Je moet je wachtwoord regelmatig veranderen.
Sterk wachtwoord met cijfers en letters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij was eerder +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom die -?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee, ik heb er ook een..
capthavoc
13 jaar geleden
je wachtwoord wijzigen is meestal de effectiefste methode
daarna een flinke scan niet alleen specifiek naar virussen maar naar malware scanware etc
heel veel mensen scannen blijkbaar alleen naar virussen
maar er is spyware adware malware etc etc
dus naast een goeie virus scanner heb je een goeie spyware scanner nodig windows heeft dat tegenwoordig gratis
voreger was het windows defender
maar probeer maar de microsoft security essentials
let wel je windows moet legaal zijn ander loop je vaast op de legal WGA
Wat ook wel eens wil helpen is het veranderen van je wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede virusscanner aanschaffen die ook je binnenkomende en uitgaande mail scant. Ikzelf heb kaspersky, die werkt prima.
Mocht je nou de virus niet wegkrijgen, zet dan boven in je adressenlijst een fake emailadres. (hij begint meestal bovenin met doorsturen) bv !0000!xx Zet die in je adresboek, dan stuurt die virus het niet meer door naar je andere adressen. Omdat de eerste een fakeadres is, blokkeert hij verder. Dit werkt bij mij heel goed.

dit staat op een website:
Hierbij een handigheidje dat voorkomt dat een (eenmaal bij je binnengedrongen) virus zich verspreid over alle kennissen die in je adressenboek staan. Maak, in je adressenboek, een nieuwe contactpersoon aan met de naam :!0000 en zet daar geen emailadres bij. Deze fictieve contactpersoon zal nu helemaal bovenaan in je adressenboek staan. Als nu een virus probeert zichzelf te verspreiden via jouw adressenboek, dan zal je computer de foutmelding geven: "Dit bericht kan niet verstuurd worden, omdat een of meer contactpersonen geen geldig email-adres heeft. Controleer uw adressenboek en zorg ervoor dat alle contactpersonen een geldig email-adres hebben." Je klikt dan op 'OK'. Het virus wordt dan niet verzonden en je adressenboek is nog in orde. Het virus zal opgeslagen worden in je postvak uit (of 'drafts' als je hotmail gebruikt). Ga daar naar toe en verwijder het; ga dan naar je 'prullenbak' en verwijder het daar ook. Je hebt nu wel voorkomen dat het virus zichzelf verspreidt via je adressenboek, maar je moet nu nog wel zorgen dat je zelf het virus kwijtraakt !!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en toch zou ik eerst proberen je wachtwoord te veranderen. is maar een kleine moeite!
Hoi,

HEB je daadwerkelijk dat viorus/ Dan moet je virus scanner hem vinden (Je kan ook een online scanner gebruiken als je er geen hebt).

Echter, het kan ook zijn dat een externer computer jouw adres in een databank heeft, en gewoon jouw naam / email in de afzender zet. Daar doe je niets tegen