Hoe kun je diskettes en floppies vernietigen?

Ik wil ze weggooien maar ik wil ze niet met gegevens en al zomaar in de vuilnisbak doen.

Toegevoegd na 1 uur:
Hoe breek je diskettes?

capthavoc
13 jaar geleden
gewoon breken zo sterk zijn ze niet

Het beste antwoord

Ik moet voor mijn werk nogal eens vertrouwelijke informatie reproduceren, en soms vernietigen.
Dat vernietigen is een heerlijke basale bezigheid.
Dus: pak een schaar, een nagelvijl, een beitel, of een ijzerzaag, en knip, kras, scheur over het oppervlak van de informatiedrager....!
Lekker fysiek stukmaken!
Hiro een demo:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ik heb er helemaal zin in gekregen!

Andere antwoorden (11)

uhmm.. werk je voor het koningshuis?
zo niet.. dan zijn je gegevens niet interessant genoeg..
daarnaast kan je ze gewoon vernietigen door ze zelf naar de gemeente reiniginsdienst te brengen.. omdat het gif materiaal is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Zit dat gif op diskettes en op de floppies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan weet je niet in wiens handen de informatie terecht komt, en wat iemand daarmee gaat doen.
Met name Windows slaat zoveel extra informatie op over bestanden waar kwaadwillenden iets mee kunnen, dat ik zeg: "eerst kapot maken, dan wegbrengen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zijn er héél veel situaties anders dan werken voor het koningshuis waarin het onwenselijk is dat gegevens op straat komen te liggen. Dat jij nou geen gegevens hebt die niet de hele wereld mag weten, wil niet zeggen dat Annswers haar diskettes niet met zorg moet vernietigen.
maak ze eerst kapot.
gewoon kapot breken, knippen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Doe ik ook altijd met mijn diskette en floppy's zijn uit je jaren nul.
Doormidden breken of knippen. Dan worden ze absoluut onleesbaar. En als je bang bent, dat iemand ze zou kunnen repareren,gooi de delen dan apart weg.
13 jaar geleden
Je kunt ze openmaken en daarna de ronde schijf meerdere malen verknippen. Je kunt ze hierna gewoon bij de gemeentewerft afgooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een hamer of een steen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter nog: verbrand ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens in de magnetron ;)
capthavoc
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Ja dat doet een vriend van mij ook altijd. Werkt perfect, zegt hij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker voor je volgende maaltje..
capthavoc
13 jaar geleden
plastic burger hmmmm
capthavoc
13 jaar geleden
maar serieus het werkt echt probeer het ook eens met een dvd erg leuk ;) 30 sec op hoog is meer dan voldoende en waarschijnlijk korter het hoeft echt niet te walmen.
zondag
13 jaar geleden
Juist ja, 30 seconden is genoeg, zegt hij. Heb het net gevraagd.
Zet een pan water op het vuur en breng het aan de kook. Gooi alles in het water en laat het een half uur doorkoken. Giet het water af en stop alles in de oven en laat bakken op 220 graden, 1,5 uur. Maak de barbeque aan, als deze dan goed heet is, de infodragers in de hete kolen gooien en wachten tot ze misvormd zijn. Hiervoor wel een vergunning bij de gemeente aanvragen voor het verbranden van afval.
Doe alle resten in een vuilniszak, bind hem dicht en sla er net zo lang met een hamer op dat er geen geluidsveranderingen meer hoorbaar zijn. Daarna afvoeren met het huisvuil. Het kost even wat moeite maar je hoeft niet meer bang te zijn dat je boodschappenbriefje in verkeerde handen terecht komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie kan ze tegenwoordig nog uitlezen???

Jij in ieder geval. Je kan het programma'tje wipedisk gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe je ze kunt vernietigen is al beantwoord. Maar ben je op zoek naar de leukste manier om dat te doen?

In de wasmachine, op het 90 graden kookprogramma. Zijn ze schoon en leeg nadien.

De creme-brullee-brander geeft een mooi krokant resultaat.

De blender maakt er slurrie van.

Maak een betonvloertje met floppies ipv grint.

Doop ze stuk voor stuk in een pot verf, en laat ze drogen.

Organiseer een wedstrijd voor kinderen, wie het snelst 10 floppies doorknipt wint.

Breng ze persoonlijk naar de vuilverbrandingsoven.....

Bel een crematorium?

Maak er een stuk moderne kunst van.

Doe ze in een envelop, en stuur ze zonder afzender en postzegel naar een onbekend adres in een land zonder computers.

enzovoort....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook shredders in de handel die behalve A4tjes ook cd,s/dvd,s vernietigen.
In Amsterdam heeft men grotendeels ondergrondse inzameling van het huisvuil, en na inworp komt er na het inzamelen niemand meer tussen en gaat het direct de bunker in.
En de kraanmachinist vult daarmee de verbrandingsovens.
Gebruik liever programma,s om te formatteren of te wissen, en denk om uw gezondheid door niet op vreemde adviezen in te gaan die ook het milieu kunnen schaden..