Wat zijn die mappen met veel cijfers en letters op mijn externe harde schijf?

We downloaden veel muziek. Eerst wordt dit op de harde schijf van de computer gezet en daarna geknipt en geplakt naar de externe harde schijf. Het gebeurd regelmatig dat er op de externe harde schijf ineens mappen verschijnen waarvan de naam veel letters en cijfers bevat maar geen woord is. Ik gooi deze mappen altijd weg maar ik was eigenlijk wel benieuwd wat dit nu was. De virusscanner reageert er in elk geval niet op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (5)

Het zijn waarschijnlijk tijdelijke download mappen. Gebruik je een speciale download manager?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een onderdeel van het besturingssysteem die mappen aanmaakt. Normaal zie je die niet, er staat dus een parameter niet goed ergens. Maar het kan geen kwaad, en je systeem heeft dat nodig om alles na behoren te laten functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschin heb je iets niet goed staan, zijn deze mappen minder geel dan de andere mappen dus een beetje doorzichtig ?
Zo ja ? Ga dan naar een map bv mijn documenten - extra - mapopties - weergave - scrol naar verborgen bestanden en mappen zet dan een vinkje bij verborgen bestanden en mappen niet weergeven.
Want dat hoort normaal zo te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u windows 7 hebt: open mijn documenten -> Organize -> folder and search options -> View -> Hidden files and folders: Don't show hidden files, folders, or drives aanvinken. Dan op apply -> ok en normaalgezien zal alles weer normaal functioneren zoals u het wil.

Windows XP: open mijn documenten -> Tools -> folder opties -> View -> Hidden files and folders (files en folder verbergen) -> Do not show hidden files and folders (toon de files en folders niet).

Normaalgezien is dat wat u zoekt denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mappen waaraan je refereert zijn tijdelijke mappen welke door het besturingssysteem Windows gebruikt worden bij het uitpakken van de zogeheten Updates.

Het update systeem zoekt een schijf met genoeg vrije ruimte om deze updates tijdelijk uit te pakken en daarna de update daadwerkelijk te installeren. Het gebeurt echter vaak genoeg dat deze mappen niet netjes worden opgeruimd.

Als je ze kan verwijderen, gewoon doen.