Staat jouw IP-adres op een blacklist? Dan is het belangrijk om contact op te nemen met jouw Internet Service Provider (ISP). Dit is meestal de provider waar je jouw internetabonnement hebt afgesloten.

Weet je niet wie je ISP is? Ga dan naar en.utrace.de of ipinfo.io en vul hier het betreffende IP-adres in. Bij het veld voor ‘ISP’ zie je de naam van jouw internetprovider staan.

Verzoek jouw ISP vervolgens om een zogenoemde ‘de-listing’ aan te vragen bij de beheerder van de blacklist. De beheerder accepteert namelijk alleen aanvragen van de ISP, omdat deze de eigenaar is van het IP-adres.

Let op: laat eerst al je apparaten controleren op virussen en malware, voordat je een verzoek indient voor een de-listing. Het is belangrijk dat je zeker weet dat jouw apparaten veilig zijn!

Als de aanvraag is goedgekeurd en er geen schadelijke activiteiten meer worden gedetecteerd, wordt jouw IP-adres weer vrijgegeven.
fremar
3 weken geleden