Kan iemand die zo genaamd mails uit Rusland verstuurt, een IP-adres in Duitsland hebben?

Sinds een paar dagen had ik eerst via lexa contact met een attractieve Russische vrouw en zijn wij over gegaan op email contact. Per toeval zag ik dat het profiel van diegene bij Lexa was opgeheven en werd sceptisch. Daarom heb ik van het email adres van diegene het IP adres en de locatie daarvan getraceerd. En kwam erachter dat dit IP adres vanuit een computer uit Krefeld Duitsland komt. Dus ik vermoed een scam of kan dat?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.1K
Griffin
3 jaar geleden
Je kunt het ip van een mailclient NIET uit een header halen, die info is beperkt tot mail-relays, dus het kan makkelijk zijn dat de mail van de Russische dame via een Duitse relay server gaat, om echt te zien waar zij zich bevindt is om een recente foto te vragen(waar zij bijvoorbeeld een bordje hoog houdt met jouw naam) en dat je daar de EXIF data uit extraheert waaronder de locatie waar de foto is genomen.
Amadea
3 jaar geleden
Het lijkt mij wel verstandig om zeer op je hoede te zijn. Gaat zij om geld vragen, dan weet je dat je niets moet overmaken!
SentWierda
3 jaar geleden
Misschien kun je verduidelijken waaruit 'attractief' bestaat. Is het de foto? Is het de leeftijd?
In het algemeen geldt: wees extra voorzichtig in contacten met Russische vrouwen. Als ze daten kunnen ze daarvoor een goede, bonafide, reden hebben. Maar ook kunnen ze minder bonafide motieven hebben, met name financieel. Wees wantrouwend en haak af zodra om geld wordt gevraagd: voor een ziekenhuisbehandeling, voor een vliegreis. Die ziekenhuisbehandeling en die vliegreis kunnen verzinsels zijn.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Als zij anoniem wil blijven, kan zij vanuit Rusland haar mail via een Duitse proxy-server versturen. Ik zou persoonlijk een mail van een ‘Duitse vrouw’ met een Russisch IP-adres iets verdachter vinden dan andersom...
Het kan dus best een Russische man of vrouw zijn, maar of het echt een ‘attractieve Russische vrouw’ is zul je pas weten als ze voor je staat.
Toegevoegd op 25 januari 2021 12:06: bron
SimonV