Laptop ineens leeg, hoe kan ik alsnog mijn bestanden terugkrijgen?

Ik startte gisteren mijn laptop op, en het leek alsof ik een factory reset had gehad. Desktop had alleen de standaard icoontjes, mijn mooie groene Harry Potter achtergrond was weg, en toen ik in bibliotheken ging zoeken waren al mijn documenten weg. Ik heb toen bij start naar 'mijn documenten' gezocht en 'mijn afbeeldingen'. Toen vond ik alles weer. Alles netjes terug geplaatst in de mapjes, achtergrondje teruggezet, icoontjes teruggeplaatst. Start ik hem vandaag weer op, en een paar icoontjes zijn weg. Netjes teruggeplaatst. Maar mijn documenten en afbeeldingen kon ik nergens meer vinden. Keihard janken en gillen (zit nogsteeds te janken) want ik heb altijd al van vehalen schrijven gehouden. En ik had er twee die bijna af waren, bijna kon ik ze gaan herschrijven. En voor eentje zou een vriendin gaan illustreren. We zouden het samen uitgeven. Maar alles is weg. Al mijn harde werk, alles waarover ik zo fantasierijk heb nagedacht, alles is weg. Ook schoolprojecten en teksten en muziek is allemaal weg. Wat js er gebeurd? Valt dit nog op te lossen? Ik heb de laptop aan mijn vader gegeven (die is ICT'er), die heeft de disk eruit gehaald en in een andere gezet. Documenten zijn echt weg. Nog een keer janken en gillen en met kussens smijten. Mijn hoofdpersonages waren als mijn beste vrienden. Mijn hart ligt in duizend stukjes, mijn harde werk voor niks.
Weet iemand nog een mogelijke oplossing? Alsjeblieft, als ik mijn documenten terug vindt krijg je een gesigneerd exemplaar.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je vader ICT'er is en hij kan die documenten niet voor je terugvinden, dan kan hij zich beter laten omscholen tot banketbakker. Verder wil ik je als tip meegeven dat wanneer iets heeeeeel belangrijk voor je is je een backup moet maken(!)
Maar dat heeft je vader vast ook niet voor je gedaan.

Antwoorden (1)

Met het (gratis)programma testdisk kun je bestanden terughalen die per ongeluk zijn verwijderd, of door een stommiteit zijn kwijtgeraakt.