Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe een te klein cd'tje uit een macbook krijgen?

Ik heb een webcam gekregen met een bijbehorend cd'tje. Het was een klein cd'tje en ik heb het (erg dom) gelijk in mijn Macbook Pro gedaan. Nu gaat het er niet meer uit. Weet iemand hoe je zo'n cd'tje eruit krijgt? Mij lijkt het erg onverstandig om met pennen, tape, scharen, etc. het eruit te halen. Hoe dan wel? Ik hoor het heel graag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien je macbook even op op zijn kant houden zodat het cdtje eruit valt.
Ivana
7 jaar geleden
Hele lange pincet?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Open een Terminal sessie (dit kan door op het vergrootglas te klikken en terminal in te typen) en typ het commando:

drutil eject

Dan zou de disc er eigenlijk uit moeten komen, is dit niet het geval? Start dan even je Mac opnieuw op.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb hier een filmpje voor je!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb het geprobeerd, en op Terminal 'drutil eject' getypt. Als ik op enter klik hoor ik weliswaar een zoemend geluid van een cd vanuit mijn macbook, maar verschijnt er geen cd'tje. Ik zal nog eens mijn laptop opnieuw opstarten, hopelijk lukt het dan wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding