Kan een RAT virus zich verspreiden via mijn netwerk?

Mijn broertje heeft een RAT virus (als ik het goed zeg) opgelopen. Nu kunnen ze zijn webcam bekijken en alles zien wat hij intypt. Is het mogelijk dat dit virus zich kan verspreiden via ons WiFi netwerk waar mijn computer ook mee is verbonden?

Toegevoegd na 32 seconden:
En zo mijn computer ook besmetten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
fremar
7 jaar geleden
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/837063-Mijn-laptop-gehackt-met-jrat-trojan

Het beste antwoord

Jazeker, dat is mogelijk. Een computer kan binnen een thuisnetwerk met andere computers bestanden delen. Mijn advies is om de UTP kabel eruit te trekken en de harde schijf te formatteren. Je kan kijken of je het virus kan verwijderen, maar dat gaat zelden. Veel van die virusjes zitten al in de systeembestanden voor dat je überhaupt weet dat je besmet bent. Op andere computers op het netwerk kun je in Windows je netwerk aangeven als een openbaar netwerk, zo voorkom je dat je zelf word geïnfecteerd. Dit kan je aangeven in het netwerkcentrum.

Of je kan geinen met de "hacker" en eventjes de uitgaande en ingaande verbindingen opnemen en z,n IP-adres proberen op te sporen, dan kan je ook gelijk aangifte doen.