Hoe verwijder ik restjes van virussen?

Ik heb kortgeleden meerdere virussen tegelijk op mijn Windows 7 premium 64 bits PC gehad.
Bijna alles is verwijderd maar een paar virussen krijgt geen enkel programma eraf.
Dit is super irritant mijn mijn PC is trager als normaal.
Hoe kan mijn PC weer helemaal "de oude" worden?

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik heb nooit een back-up van mijn gegevens op mijn PC gemaakt. De virussen zijn zichtbaar nog actief want dagelijks komen er nog zoekbalken als ik Google.nl bezoek. Ook als ik soms ergens op mijn scherm klik komt er een hele rare advertentie. Ook wordt er soms een nieuw tablad geopend waar dan de website van waar ik mee bezig was erin geopend, en in het tablad dat ik dan was komt een advertentie. Het verschilt iedere minuut, iedere dag.

Mijn DJ software doet het niet meer wat het eerst wel deed (ik ben al een tijdje ervaren DJ).
Als ik mijn PC opstart loopt hij soms vast en komt er een heel raar snel-herhalend piepje uit de kast (niet uit de aan gesloten speakers) terwijl er geen eens speakers in de PC-kast zitten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
capthavoc
7 jaar geleden
vaak blijven resten van "virussen" in een herstelpunt zitten in feite zijn ze dan niet actief meer dus je zou eens kunnen kijken of je die systeempunten kun verwijderen en daarna nog eens scannen
een map waarin een virus in een backup zit ziet er vaak heel technisch uit iets met
c:\etc systemrestore( mummerreeks) in het pad
als het alleen daar zit dan kun je met het opruimen van herstelpunten al heel wat oplossen
kost alleen veel tijd als je daarna nog eens moet scannen
tja en als dat ook niet helpt is een clean install van je hele windows en al je programma;s
eigenlijk de beste en ook de snelste optie tenminste als je een goeie backup hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb nooit een back-up van mijn gegevens op mijn PC gemaakt. De virussen zijn zichtbaar nog actief want dagelijks komen er nog zoekbalken als ik Google.nl bezoek. Ook als ik soms ergens op mijn scherm klik komt er een hele rare advertentie. Ook wordt er soms een nieuw tablad geopend waar dan de website van waar ik mee bezig was erin geopend, en in het tablad dat ik dan was komt een advertentie. Het verschilt iedere minuut, iedere dag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zoals capthavoc zei, zou ik een volledige clean install doen.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je met AdwCleaner en Malwarebytes al in safe mode gescand hebt.
http://nl.ccm.net/faq/19-windows-opstarten-in-de-veilige-modus
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
https://nl.malwarebytes.org/downloads/

Dan zou het een rootkitvirus kunnen zijn. Wanneer de rootkit zich in de kernel heeft genesteld van je systeem, is detectie niet mogelijk.
TDSS Killer blijkt dit virus soms toch te kunnen verwijderen.
http://usa.kaspersky.com/downloads/TDSSKiller
Of anders Gmer.
http://www.gmer.net/
Verander de naam van de killer vóór het opstarten in bijvoorbeeld wegwezen.exe, omdat het virus het programma anders misschien zal blokkeren.

Rootkit
Een rootkit is een (hacker) softwareprogramma die de maker of eigenaar van deze software van afstand geprivilegieerde rechten geeft over een andere computer en tevens onzichtbaar blijft voor de eigenaar of beheerder ervan. De software gaat meteen naar de root van het systeem en nestelt zich niet in de Windows besturingssysteem of andere programma’s. Het gaat direct af naar de controle center van een computer systeem, dat is de root en haar toegangsrechten. De term ‘kit’ verwijst naar gereedschap. Een rootkit is dus een stukje gereedschap dat een hacker volledige controle geeft over een computer die de standaard Windowsautorisatie en authenticatiemechanismes vermijdt en daardoor praktisch onzichtbaar wordt. Wanneer de rootkit op volle toeren draait zal uw computer langzaam werken.
Niet zo vreemd dat dit het meest favoriete wapen is van een hacker die ongemerkt uw computer wil leeg roven. Nog nooit zijn er zoveel unieke rootkits ontwikkeld als in de jaren 2011-2015. De productie is enorm toegenomen vanwege haar succes om zich volledig te verstoppen voor antivirusscanners. De hacker kan vervolgens via de rootkit andere malware op uw computer installeren die specifiek ontwikkeld is voor een tijdelijke doelstelling zoals het installeren van een keylogger voor het monitoren van uw keyboard op passwoorden die u intypt op bepaalde websites. Als de keylogger vervolgens wordt ontdekt en verwijderd door uw virusscanner programma, kan de hacker een moment later er gewoon weer een nieuwe opzetten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is mij een keer gelukt een rootkitvirus te verwijderen door op te starten via een Windowsversie op een andere partitie. Vanuit die versie werd het virus ontdekt en verwijderd.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Ik ga morgen kijken of het werkt (denk ik wel).