Wat is het verschil tussen een groene of gouden beveiligingskoffer?

Als je inlogt op een beveiligde pagina dan zie je de ene keer een groen koffertje in de browser en op andere sites weer een gouden koffertje. Ik vraag mij af of er verschil tussen is.

ItisILeClerc
9 jaar geleden
koffertje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke browser?

Het beste antwoord

Het is geen koffertje, maar een slotje... Het duidt aan dat je verbinding beveiligd(SSL) is, de kleur geeft aan dat het certificaat is ondertekend en dat de URL waarnaar je gebrowsed hebt ook de echte site is.... Geel is een zelf ondertekent certificaat, je hebt dan wel een beveiligde SSL verbinding maar er kon niet worden geverifieerd of deze site dan ook betrouwbaar is... m.a.w. je kunt omgeleid zijn door een DNS spoof o.i.d.

Je kunt ondertekende ceritifcaten open bij Thawte, of Verisign als je een website zou willen hosten die betrouwbaar overkomt.(je moet dan wel allerlei officiële documenten kunnen overleggen)

https://www.thawte.com/

Toegevoegd na 9 uur:
open = kopen (zelfs kopen is niet het juiste woord, het is een jaarlijkse 'fee')
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Dat van die kleuren wist ik nog niet, wat betekent een zwart slot misschien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De voorbeelden die ik aanhaalden zijn EVSSL certificaten, de zwarte of donkere slotjes gelden voor normale certificaten.
Zie: http://www.lookout.net/2011/05/how-web-browsers-display-standard-ssl.html
Z512099
9 jaar geleden
Weer iets bijgeleerd, bedankt.