Hoe HTTPS-sites weer kunnen bezoeken?

Hallo,

In IE en Chrome kan ik geen https websites meer bezoeken. Tenminste, in de bureaublad versie. In de IE-app versie kan ik wél websites zoals google.nl enz. bezoeken.

Ik denk dat het ligt aan één of ander programmaatje of zoiets. Sommige woorden op de webpagina zijn blauw onderstreept en als je erover heen gaat zie je advertenties. Ook zie je aan de bovenkant van de pagina de volgende balk:
http://prntscr.com/56x6pp

Iemand enig idee hoe ik dit verwijder? Hij staat niet bij me programma's, zover ik weet. Bij extensies staat die niet etc. Ik heb me browsers ook al helemaal opnieuw ingesteld/geïnstalleerd, dus ik weet het niet meer.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit probleem wijst sterk op malware.

Hopelijk haalt AdwCleaner deze voor je weg.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Of anders Malwarebytes.
https://www.malwarebytes.org/

Toegevoegd na 1 minuut:
"Ongewenste reclame en de weergave van pop-ups en onderstreepte woorden is veelal te wijten aan de aanwezigheid van adware en of ongewenste software en malafide browserextensies. Steeds meer en meer gratis software installeert ongevraagd of optioneel allerlei software zoals een toolbar, verandert het de ingestelde startpagina van uw browser en de standaardzoekmachine.

Maar vooral de pop-ups en onderstreepte woorden zijn een zeer hinderlijk probleem, waarbij er bepaalde woorden groen onderstreept worden weergegeven die gesponsorde links bevatten en voor pop-ups zorgen als u hier meer de muis op gaat staan. Heel veel malafide browser extensies nestelen zich ongevraagd in uw browser zoals een invoegtoepassing in Internet Explorer, een extensies of add-on in Firefox en Google Chrome en zorgen in 90% van de gevallen voor dergelijke problemen.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt! Ik kan weer gaan googelen :) Erg handig programma ook, Nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal hem over 33 min nog als beste antwoord aankruisen.
SimonV
9 jaar geleden
Graag gedaan. Fijn dat het geholpen heeft.