Is het handig om je firewall uit te schakelen als je een anti virus hebt?

Toen ik mijn anti virus(Bitdefender Tot Sec 2015) downloaden, schakelde het mijn firewall uit. Moet ik dit zo laten?

Toegevoegd na 4 dagen:
Heeft ingebouwde Firewall(Anti-Virus)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De installatie heeft de standaard firewall van windows zelf uit geschakeld en die van bit defender ingeschakeld.
Dus je zit niet zonder firewall maar het ligt er maar aan wat je handiger vindt
de firewall van bit defender zal waarschijnlijk nog wel ingetraind moeten worden
en kan zelf wat strakker zijn dan die van windows.
Wat soms frusterend is maar het zal in de loop van de tijd minder meldingen geven

maar een firewall heb je naast een virus scanner echt nodig.
dus kijk even je veiligheid instellingen na.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je

Andere antwoorden (1)

Nee, het zijn twee verschillende systemen, een firewall doet zijn uiterste best dat er geen ongewenste data binnenkomt. Een anti virus zorgt er foor dat een binnengehaal virus of binnen te halen virus onschadelijk gemaakt wordt. Hoewel beiden hun best doen is het nooit 100% veilig maar ze vullen elkaar wel aan. Snel weer inschakelen dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ingebouwde Firewall heeft die.