McAfee geeft dreiging aan maar verwijderen lukt niet, wat te doen?

Mogelijk heb ik een virus op mijn (nieuwe!) laptop.
Ik heb een hele tijd istartsurf.com als startpagina gehad (bij Chrome heb ik dit weggekregen, bij Internet explorer start deze nog steeds op..) en McAfee geeft telkens een dreiging weer maar het lukt niet om deze te verwijderen.
Ik lees ook ergens generic.pup wat het ongewenste programma zou zijn..

Ik zou niet weten wat ik moet doen, internet staat vol tips maar ik ben bang dat ik dan weer iets binnen haal dat niet klopt..

Kan iemand met verstand van dit soort dingen mij helpen?

thanks!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Voor het verwijderen van ongewenste popups en startpagina's is AdwCleaner geschikt.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Of anders Malwarebytes.
https://www.malwarebytes.org/

Via deze sites download je "schone" programma's, je haalt dus verder geen troep binnen.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig, dankjewel!