hoe weet ing homebank welke response er op mijn bakje staat zonder dat deze zijn verbonden?

hoe weet homebank welke "response" er op mijn bakje komt ook al heb je een aantal keer je bakje gebruikt zonder je response in te voeren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Met "bakje" bedoel je iets als een RSA SecurID ? Zo'n apparaat bevat een sleutel die bekend is bij de bank; met deze sleutel kan bijvoorbeeld de huidige tijd (afgerond op hele minuten, zodat de code elke minuut verandert) ge-encrypt worden en het resultaat van die versleuteling wordt op het scherm getoond. De bank kan hetzelfde doen (de tijd met de bekende sleutel encrypten), en weet dus wat er op het scherm staat.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

2 mogelijkheden:

1. Zie het antwoord van GVRox

2. Daar houdt je bank rekening mee. Het is namelijk ook mogelijk dat het kastje de versleuteling uitvoert met een 'volgnummer'. Als jij een bepaalde response dan niet invoert gaat je bank controleren of je dat volgnummer niet hebt overgeslagen door de berekening uit te voeren met een volgende nummer.

Combinaties zijn natuurlijk ook mogelijk. En waarschijnlijk het veiligst.