het wachtwoord van mijn laptop werkt niet meer, wat nu?

ik heb op mijn laptop 2 profielen, 1 daarvan is zonder wachtwoord en de andere met. iemand anders heeft op mijn laptop gezeten en ik heb geen idee wat diegene gedaan heeft maar ik kan nu mijn persoonlijke profiel (dus met wachtwoord) niet meer laden. ik weet zeker dat diegene niet op mijn profiel kon of mijn wachtwoord verandert heeft. wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij aangeeft: de service user profile service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Dan heeft hij het zelfde probleem wat ik een paar weken terug had. Ik heb mijn laptop naar een computerwinkel gebracht. De mensen daar konden het wel voor mij oplossen. Want er scheen een fout in de laptop te zijn opgetreden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
denk dat diegene iets wou laten instaleren/downloaden maar geen volmacht had en dus eraan prutste om te krijgen wat diegene wou, wellicht zou die via de ander account geprobeerd hebben om volmacht te wijzigen, maar om dat te kunnen heeft hij uw wachtwoord nodig, hij moet niet persé op uw profiel zijn, als hij uw wachtwoord kent kan hij via dat ander profiel het oude wachtwoord wijzigen voor volmacht over te schakelen, ook is het zo dat sommige mensen wachtwoord hebben met nummers en niet nakijken of num lock op staat of niet, wat dan ook vervelend is voor sommige mensen, de persoon kan het ontkennen dat hij niet aan het systeem heeft gepruts maar de bewijzen zijn integendeel, om een systeem fout te maken moet een mens eerst aan prutsen, zoals men ook zegt dat een computer een compleet idioot is, als je ferrari wilt programeren en je programeert een bmw, de computer weet eenmaal niet dat je een ferrari wilt, "die doet enkel wat de mens heeft aangegeven"
bij deze weet je dus dat je bij diegene een oogje in het zeil moet houden als die nog eens achter de pc wilt zitten, zodat je ziet wat die doet and hoe je dat kan voorkomen

Antwoorden (3)

Rescue disc gemaakt? Die gebruiken. Maar gezien de vraag ga ik ervan uit dat je die niet gemaakt had.

Dan zou ik proberen een nieuw profiel aan te maken, en je data uit het oude profiel overnemen (dus rechtstreeks via C:\Documents and Settings\\..... of C:\Users\\ afhankelijk van je Windows-versie. Als je daar wel genoeg rechten voor hebt tenminste.

Werkt dat niet, dan wordt het lastig. Je kunt dan Windows opnieuw installeren op dezelfde of een tweedeharde schijf, en daar als Administrator inloggen. Dan moet je sowieso bij de gebruikersprofielmappen (bovengenoemde paden) kunnen komen om je data over te nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij aangeeft: de service user profile service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.
Dan heeft hij het zelfde probleem wat ik een paar weken terug had. Ik heb mijn laptop naar een computerwinkel gebracht. De mensen daar konden het wel voor mij oplossen.  Want er scheen een fout in de laptop te zijn opgetreden.

(Misschien lees je dit nu voor tweede keer, maar ging niet helemaal goed bij mij met beantwoorden, mijn excuses daarvoor)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
log in met account zonder ww.
ga naar start,uitvoeren.
( dit is het venster waar je ook intypt als je iets zoekt op pc.)
weet niet welke windows je hebt nml.
typ hier:
control userpasswords2

hierna kun je alle inlogwachtwoorden wijzigen met behoud van gegevens en zonder dat je je oude ww in hoeft te typen.