kan mijn mobiele telefoon ook gehacked worden via mijn hotmail ?

Mijn telefoon doet vreemd sinds mijn hotmail gehacked is en nu heb ik de app enlocked geactiveerd en nog doet de telefoon vreemd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Neen, ongeacht welk OS uw toestel draait is dit ( voor als nog ) niet mogelijk.
Je kan dmv een gehackt account geen instructies geven aan een telefoon.
Zelfs een geinfecteerd mailbericht kan dat niet.
U zal het probleem dus elders moeten zoeken.

Wat wel mogelijk is, is als u uw account heeft gekoppeld aan een app/account of iets dergelijks waarmee u uw toestel op afstand kan afsluiten, bellen of wissen.
Dat iemand daar wel toegang in kan krijgen ( bijvoorbeeld WindowsPone ).
Deze laatste heeft namelijk alles gekoppeld aan een microsoft account.

Als u uw toestel niet vertrouwd, dan is het zaak om deze te laten scannen.
Daar zijn voor bepaalde platforms diverse apps voor in het leven geroepen.
Doch hebben deze een zeer hoog "wij van wc eend adviseren wc eend gehalte" en betwijfel ik het nut van een dergelijke app.
Beter is dan om uw toestel een factoryreset te geven, dan weet je zeker dat je toestel fris en fruitig is.

Los van dit alles heeft u natuurlijk wel direct het wachtwoord gewijzigd van uw mailaccount........