Nadat er statische electrischeteit van uit m`n vingers naar m`n laptop is over starte mn laptop niet goed op, Bleu screen of dead,?

Kan het dus zijn dat dat daardoor komt en is dat gevaarlijk voor de laptop

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me erg sterk dat statische elekt. dit met een laptop kan doen..
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Het kan wel, ik heb het bij een stickermachine van Albert Heijn gehad. Statische schok van de aluminium inpaktafel gehad, daar stond die machine op. Ik heb zo'n ongelooflijke dreun gehad, deed echt heel erg pijn, en de vonken sloegen van de tafel af. Wat de machine betreft: Hij heeft het nooit meer gedaan. Onherstelbaar beschadigd, moest vervangen worden.

Antwoorden (1)

Beetje formulering vreemde van de vraag............ ;-)

Het kan inderdaad voorkomen dat door de ontlading je systeem crasht.
Immers bijna dat hele ding is opgebouwd uit elektronische componenten, componenten die uitermate gevoelig zijn voor statische electrischiteit.
Immers er wordt niet voor niets aanbevolen om een zogenaamde polsbandje te dragen zodra je met het inwendige van een computer/laptop bezig gaat.

Gezond zijn dergelijke ontladingen nooit voor zulke apparaten.