(SONY VAIO) Webcam lampje blijft branden terwijl ik deze niet gebruikt heb. Hoe zet ik deze uit?

Nu heb ik mijn computer opgestart, automatisch start Magic-I Visual Effects (Webcaminstellingen) terwijl ik deze niet gebruikt heb. Ik vind het webcam idee een beetje griezelig helemaal nu mijn lampje brand terwijl ik deze niet gebruikt heb en ook niet kan zien waar deze gebruikt wordt.

RESCUE ME!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je niet bang maken hoor, maar kijk voor de zekerheid of het geen virus is of spyware. zet je internet eens uit. om te kijken of het lampje dan nog steeds brand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar zat ik ook al aan te denken, internet uitgeschakeld lampje blijft nog steeds branden. ( Ik ben blij netjes aangekleed en wel achter de pc zit, ik vind het toch een beetje vreemd.)

Het beste antwoord

stappen.
1. ga naar 'Configuratiescherm'.
2. Zoek 'Systeembeheer' op en start het.
3. Zoek dan 'Systeemconfiguratie' op en start dat ook.
4. Ga dan naar de tab 'Opstarten'.
5. Zoek daar het programmaatje op dat je wil uitschakelen en deselecteer vervolgens het vakje bij het programma.
6. Dan moet het als het goed is opgelost zijn, en heb je niet meer last van het knopje,

PS. Dit is zo in Windows 7, Anders weet ik het niet exact.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het programma voor de webcam instellingen zet de webcam aan. Als je er voor zorgt dat dat niet meer opstart, bij het opstarten van je computer, dan blijft de webcam uit.

Hopelijk weet iemand anders hoe je dat op windows moet regelen (welke programma's opstarten). Op een mac heeft een programma als Magic-I ergens een instelling 'opstarten bij inloggen' of zit er onder het programma-icoon in de startbalk zo'n optie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad stond Magic-I nog op de taakbalk. Nu ik deze afgesloten heb blijft het lampje echter nog steeds branden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas, dan weet ik het vanaf hier ook niet. Hopelijk komt er hier iemand anders langs die daar wel het antwoord op weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7msconfig.htm voor uitleg + screenshots. Samengevat: in tabblad 'opstarten' van 'msconfig' kan je bepalen welke programma's bij het opstarten van de computer gestart moeten worden. Eventueel kan je ook in het tabblad 'services' kijken in het geval het programma niet bij opstarten staat, maar die kans acht ik klein. Na opnieuw opstarten kan Windows een of andere waarschuwing geven dat er iets gewijzigd is aan het opstartschema. Deze waarschuwing hoef je niet helemaal te lezen, zolang je het vinkje maar zet en bevestigt met ok. Anders krijg je deze melding iedere keer weer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt aannemelijk. Ik wist niet waar Windows bepaalt wat er allemaal opstart, maar daar iets uit zetten, gerelateerd aan Magic-I lijkt me de oplossing.