Kan ik winrar gebruiken om veilig bestanden te versleutelen?

Winrar heeft de mogelijkheid om bestanden te versleutelen, is dit veilig als er gevoelige informatie in zit, denk aan medische gegevens die over de mail moeten?

Of kan ik dan beter gebruik maken van bijvoorbeeld truecrypt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zelf voor truecrypt gaan.

Het beste antwoord

WinRar gebruikt AES encryptie, dat is een industriestandaard. De enige manier om dit te kraken is door het wachtwoord te raden of door brute force, wat praktisch onmogelijk is. Conclusie: als je een voldoende lang en complex wachtwoord kiest, is WinRar encryptie niet te kraken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oftewel, tenzij je data wilt verbergen voor de KGB, of de CIA, is WinRAR goed genoeg.