Is PowerISO veilig dus geen virussen spyware enz?

Ik heb een nieuwe laptop en ik wil het liefst er nog geen virussen op.
Ook geen andere problemen of register problemen of weet ik het.
Ik heb Windows 8.
PS. Zeg a.u.b alle nadelen die er zijn.
Ook alle info is welkom :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Alleen de officiële download via Poweriso.com kun je als betrouwbaar beschouwen. Deze gratis versie heeft limieten, tenzij je registreert en betaald. Illegale versies van andere bronnen kun je beter niet vertrouwen.

Je zult wel vaker eens iets gaan downloaden. Probeer daarom eerst je nieuwe PC zo goed mogelijk te beschermen. Scan je PC regelmatig met een goede virusscanner, die je regelmatig update. Bijvoorbeeld de gratis virusscanner Avira. Gebruik ook de Windows Firewall.

Bij installatie van software goed opletten dat je geen onnodige toolbar of zoekmachine installeert.

Verder kun je ook MalwareBytes gebruiken voor scannen en verwijderen van Malware of Spyware.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik gebruik dit al een paar jaar. Slechts zelden, dat wel, maar al mijn cd's en dvd's doen het prima, en vind het makkelijk te gebruiken. Of er virussen in staan, niet als je het op de officiële site binnen haalt natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals genoemd hier, als programma schoon is is er geen probleem met PowerISO.
Pas echter ook op met wat je uitpakt aan ISO bestanden. Deze kunnen ook virussen bevatten.
Ik heb PowerISO gedownload vanaf hun officiële site en het installeerde CCcleaner en RAV VPN. Waarnaast ook malware die user accounts detecteert en emails uitleest. PowerISO is niet meer safe.
een jaar geleden