Wat is een private port en hoe moet ik portforwarden?

Nou, ik heb 't idee dat mijn PortForwards niet werken en aangezien ik bij Private denk aan Privé...
Kan het niet zijn dat als je de private port invult dat je dan alleen zelf gebruik kan maken van die port?

Tevens nog een vraag erbij:
Ik moet bij het portforwarden van de port die ik wil UDP + UDP tegelijk hebben.

Heeft het hetzelfde effect als ik bij de eerste regel de port met UDP doe en de 2e met TCP, of kan het echt alleen met de optie "Both" (Die ie dus niet heeft)?

Toegevoegd na 38 seconden:
Bij die vraag erbij moet het uiteraard UDP + TCP zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Private wil hier gewoon zeggen dat het om je eigen thuisnetwerk (prive netwerk) gaat, je vult daar dus het IP en de poorten in van de server zoals die op jouw eigen netwerk beschikbaar zijn. Bij de inbound port geef je aan op welke poort(en) de service vanaf het publieke internet beschikbaar moet zijn. Je kunt 2 regels aanmaken steeds, 1 voor TCP en 1 voor UDP.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken dit systeem niet, ik heb altijd maar 1x een port in hoeven vullen. Ik neem aan dat de vrager dus 2x dezelfde range aan kan geven. Dus als hij poort 4123 tcp open wil hebben:
inbound: 4123-4123 privateport: 4123-4123 (dus 8x 4123 invullen als hij tcp en udp open wil).
gvrox
10 jaar geleden
Daar lijkt het wel op ja. Ik ben wel eerder routers tegengekomen die apart voor UDP en TCP ingesteld moesten worden. Wat wel een beetje vreemd is dat je tweemaal een range in moet vullen, wat nu als je 1 range groter maakt dan de ander ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat laatste bedoel ik dus, dat vind ik raar, dat je geen both hebt is alleen onhandig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de goede info!