wat is InstallMate? en kan ik het veilig verwijderen?

Hallo, op mijn computer heb ik steeds virussen die in de map installmate staan (DLL bestanden), ik heb dit al twee keer gehad. Ik vraag me al erg lang af wat dit is. En sterker nog, of ik het kan verwijderen. Dus wat is installmate? en kan ik het veilig verwijderen zonder mijn computer kapot te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is een hulpprogramma voor downloaden en installeren van software. Je hebt het niet echt nodig. In je browser, bijvoorbeeld Firefox, zit standaard al een downloadhulp.

Het beste is om het programma grondig te verwijderen. Dat kun je doen met RevoUninstaller. Download en Installeer RevoUninstaller en zoek en verwijder met RevoUninstaller het Tarma-InstallMate programma inclusief de restanten daarvan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Wanneer je het gevoel hebt dat er nog andere schadelijke Malware/Spyware aanwezig is op de computer dan kun je deze wellicht ook eens scannen met het programma Malwarebytes.

Malwarebytes zal uw PC doorgrondig doorzoeken op Malware en Spyware en uw computer opschonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik heb malwarebytes al een keer eerder gehad beviel me goed ga het denk ik weer downloaden.