Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is InstallMate? en kan ik het veilig verwijderen?

Hallo, op mijn computer heb ik steeds virussen die in de map installmate staan (DLL bestanden), ik heb dit al twee keer gehad. Ik vraag me al erg lang af wat dit is. En sterker nog, of ik het kan verwijderen. Dus wat is installmate? en kan ik het veilig verwijderen zonder mijn computer kapot te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een hulpprogramma voor downloaden en installeren van software. Je hebt het niet echt nodig. In je browser, bijvoorbeeld Firefox, zit standaard al een downloadhulp.

Het beste is om het programma grondig te verwijderen. Dat kun je doen met RevoUninstaller. Download en Installeer RevoUninstaller en zoek en verwijder met RevoUninstaller het Tarma-InstallMate programma inclusief de restanten daarvan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Wanneer je het gevoel hebt dat er nog andere schadelijke Malware/Spyware aanwezig is op de computer dan kun je deze wellicht ook eens scannen met het programma Malwarebytes.

Malwarebytes zal uw PC doorgrondig doorzoeken op Malware en Spyware en uw computer opschonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik heb malwarebytes al een keer eerder gehad beviel me goed ga het denk ik weer downloaden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding