Wat is het verschil tussen AVG betaald en AVG free?

Ik heb een nieuwe laptop waar Norton Security op staat als antivirus, maar deze loopt over een week af en moet ik betalen.
Mijn partner zegt dat je ook AVG gratis hebt en dat ik beter die kan downloaden. Ik ben het gaan googlen maar van AVG heb je dus ook een betaalde versie, maar de gratis versie geeft ook aan veilig te zijn. Wat is nu het verschil tussen die 2?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

zoals je al aan geeft avg free is gratis en avg betaald is uitgebreider maar daar moet je voor betalen. De keuze is dan aan jou maar meestal bij normaal gebruik is de free versie prima!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AVG is een voorbeeld van een gratis-antivirus programma welke uitgekleed is tot het pure antiviruswerk. Er is geen geïntegreerde firewall, adware-, spyware- en/of malwarebescherming. Ook heeft de betaalde variant meer monitormogelijkheden. Men kan dus gebruik maken van meer functionaliteiten. Het antivirusdeel is in de basisversie van AVG geheel gratis. Wil de gebruiker meer? Dan kan overgestapt worden op de betaalde variant.

Maar Windows levert al een firewall.

Overigens zou ik je aanraden AVG niet te nemen, vreet ontzettend veel RAM (je bent wel heel goed beveilgd maar je PC gaat als een slak). Handiger is het om Avast te nemen (ook gratis):

http://www.avast.com/nl-nl/index

En voor je spyware en malware: MBAM:

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet watvoor PC u hebt maar ik gebruik AVG al jaren en nergens en nooit last van hoor. Mijn PC rent als een haas hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wast Mastha zegt klopt wel, ook ik heb die ervaring.
Er is een groot verschil tss de gratis en de betaalde versie.
Teveel om hier op te noemen maar het verschil kan u zien op hun website (zie link).
Hoofdzakelijk komt het erop neer dat er geen firewall en geen anti spam is, ook geen bescherming voor uw persoonlijke gegevens tegen hackers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil is onder meer dat de betaalde versie ook beschermd bij downloaden van bestanden en e-mail wordt beveiligd. Uit een test van gratis virusscanners blijkt AVG iets minder goed en niet zo gebruikersvriendelijk. Avast of Avira scoren iets beter. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Avira, wel bij installatie goed opletten dat je geen onnodige toolbar of zoekmachine installeert. De links en omschrijving van de geteste gratis virusscanners vind je in het bron artikel.