Welk gratis antivirus is het best voor op je smartphone ?

Het is een androïd smartphone.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is dat nodig dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het eigenlijk. Daarom wou ik die vraag hier stellen, maar ik zag dan dat die vraag vorig jaar al gesteld geweest is. Uit de antwoorden maak ik op dat het wel best is.
Pieter2011
11 jaar geleden
Nou en of het nodig is: http://www.nu.nl/gadgets/2869739/bijna-alle-android-toestellen-besmet-met-vorm-van-malware.html Vooral via gedownloade apps krijg je veel troep op je telefoon: http://www.nu.nl/gadgets/2939427/grote-beveiligingsfouten-in-populaire-android-apps.html

Antwoorden (3)

Er was lange tijd onduidelijk of het wel nodig was, maar inmiddels neemt het aantal bedreigingen toe. Het gaat dan niet eens zozeer om ouderwetse virussen, maar wel malware of apps die privacygevoelige informatie doorspelen. Volgens het onderzoek uit de bron (dateert van maart 2012) komt Avast! Free mobile security als beste uit de test in de bescherming tegen met name malware.

"Er zijn heel veel anti-virus en -malware tools voor Android toestellen. Het Duitse AVTest heeft er enkele tientallen getest. Daarbij werden verschillende smartphones, tablets en Android versies gebruikt zoals de Galaxy Nexus (ICS), de Galaxy Tab (Froyo) en een Gingerbread emulator.
De resultaten werden niet alleen in een rapport gegoten (PDF) maar ook onderstaande kleurrijke grafiek. Hoe groener, hoe beter de beveiliging van de geteste software.
Bekende namen als Kaspersky en F-Secure staan aan de 'veilige' kant terwijl tools al MobileBot Antivirus en Android Defender gewoon helemaal niet blijken te functioneren. Handig om rekening mee te houden als je op zoek gaat naar beveiligingssoftware voor je Android smartphone of Tablet."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je alleen via instellingen de onbekende bronnen uitschakelt, is dit dan niet voldoende? Of toch beter als extra de antivirus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is een persoonlijke afweging. als je geen illegale apps installeert en oplet als dat je via de playstore geïnstalleerde apps niet teveel rechten geeft dan kan dat voldoende zijn. het nadeel van antivirus is namelijk dat het voor de prestaties van je telefoon of tablet best nadelig kan zijn. als het middel erger wordt dan de kwaal en je voorzichtig omgaat met je instellingen dan kun je een hoop ellende voorkomen. en stel dat er toch iets misgaat, dan kun je altijd je bestanden backuppen en je tablet hard resetten om weer met een schone lei te beginnen.
Ik heb zelf AVG mobile free op m'n Galaxy SII. Helemaal gratis en werkt prima. Belast het systeem nauwelijks en doet wat ie moet doen. Geen negatieve ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke is het beste voor je smartphone?
Iedere bescherming is beter dan geen bescherming,
maar welke is nu het beste voor u, u bent immers de gebruiker.
De meeste zijn afdoende, maar als u daarnaast ook nog ingewikkelde instellingen e.d. moet gaan doen dan kan het wel eens mis gaan, dus er moet ook een beetje gebruiksgemak zijn.
Avg heeft een goede naam, maar ook Avast en mcAfee.
Ieder heeft zijn voordelen en nadelen, de ene gebruiker zweert bij Avast en de ander weer bij Avg.
Een app die gedownload wordt vanuit de market wordt tegenwoordig op voorhand al gescand, tuurlijk slipt daar wel eens wat doorheen net als op een gewone computer.
Zorg dus dat je jou scanner dus uit de market haalt en niet van een één of ander illegale downloadsite ( want deze kan dan immers gemanipuleert zijn ).
De gratis versies zijn voor android afdoende, immers in de basis doen ze allemaal hetzelfde.

Ikzelf hou het het liefst bij AVg, deze heb ik zowel op mijn laptop als op mijn smartphone.
Waarom?
Deze draait in de achtergrond mooi mee en heb je verder geen omkijken meer naar.

Maar wed niet altijd op één paard, met het zo nu en dan wisselen van een antivirusscanner kan je voorkomen dat wat de ene scanner perongeluk heeft doorgelaten de volgende keer door een ander weer gevonden wordt.
Nee, ik zeg niet dat je meerdere moet gaan installeren want dat werkt niet echt en kan zelfs averechts werken.
Daarnaast moet je je niet al te bang laten maken, tot zover is het nog redelijk betrouwbaar, mits van legale bronnen gedownload wordt natuurlijk.