Bij sommige mailclients kan je een alternatief antwoord adres opgeven.
Plaatje laat een voorbeeld zien bij Microsoft Outlook 2010.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit wordt vaak gebruikt bij het versturen van commerciële mailings.

Hiervoor zijn (in ieder geval) 2 redenen:
- Het is sinds januari 2012 niet meer toegestaan om een commerciële mailing te versturen zonder dat de ontvanger hierop kan reageren. Het antwoordadres (bijvoorbeeld klantenservice@domein.nl) is echter vaak minder mooi om te gebruiken als afzendadres, omdat een nieuwsbrief bijvoorbeeld niet door de klantenservice verstuurd wordt, maar een reactie wel door de klantenservice afgehandeld wordt.

- Daarnaast kan een commerciële mailing die door een derde partij (bijvoorbeeld een internetbureau) wordt verstuurd, niet altijd verzonden worden vanaf het adres waarop reactie van de ontvanger afgeleverd moet worden. Het internetbureau verstuurt dan namens hun klant de mailing, maar reacties op de mailing moeten wel direct bij hun klant aankomen en niet bij het internetbureau.