Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om wachtwoorden te kopiëren die opgeslagen zijn in een browser?

Is het mogelijk om wachtwoorden, van sites bijvoorbeeld, die je opgeslagen hebt in de browser (IE 8) te kopiëren en weer terug te plaatsen? We krijgen nieuwe computers en de wachtwoorden moeten eigenlijk over.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk, dan krijg je *****
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat begrijp ik. Maar ik bedoel slaat hij die ergens op in een bestand wat ik kan kopiëren? En terugzetten op de nieuwe PC. Het zijn namelijk veel wachtwoorden en ik weet de sterretjes zijn te zien met een programma.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het makkelijkste is om de wachtwoorden even op te slaan, zodat je ze makkelijk over kunt zetten naar je nieuwe pc. Dat kan met een programma dat je op je computer installeert (b.v. KeePass), maar zelf geef ik de voorkeur aan een online wachtwoordmanager zoals LastPass. Je kunt dit programma automatisch laten zoeken naar onbeschermde wachtwoorden die al op je pc staan.

Als je LastPass installeert komt het automatisch bovenaan in je browser (in jouw geval Internet Explorer) te staan:
https://lastpass.com/misc_download.php
Met een e-mailadres en wachtwoord dat je aan LastPass koppelt, kun je op elke pc (dus ook je nieuwe) bij alle wachtwoorden komen die het programma heeft bewaard. Handig én veilig, want de wachtwoorden die de website bewaart worden gecodeerd opgeslagen. Eventueel kun je er ook een bestandje van maken dat je kunt opslaan of uitprinten.
(Lees meer...)
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt hier zal ik wel een heel eind mee vooruit kunnen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding