Kun je iemand zijn IP-adres achterhalen als diegene met een telefoon een e-mail stuurt? Dus niet via wifi, maar bv. via 3G?

Ik wil bijvoorbeeld een anonieme vraag stellen en een e-mail sturen. Ik weet dat je via hotmail, GMail etc. iemand zijn lp-adres achter kan halen. Die laat dan zien op welke locatie jij je bevindt. Of soms welke browser je gebruikt en welke internet aanbieder. Maar hoe zit het met 3G? Dat is toch via satelliet, of hoe gaat dat?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Simpel uitgelegd: Als je over 3G stuurt, heb je het IP van de zendmast, van je provider. Dus niet van je gewone internet aansluiting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het kan maar daar heb je een laptop vol software voor nodig (ik spreek uit ervaring) en de nodige kennis.

Normaal gesproken kan dat dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan mogelijk zijn dat je de ip-adres zien. Maar je moet weten als ze je ip weten dat het wel 10km (of zelf meer) er naast kunnen zitten.

Voordat je e-mail stuurt is het ook belangrijk om de privacy verklaring (cookie verklaring) te lezen. Wat ze doen met je ip en wat niet.

Verder kan je altijd naar een computer zaak (of naar de bibliotheek) om via daar een e-mail te sturen.
Dan blijf je toch meer anoniem ;).