Ik heb backup gemaakt, vanwege virus op pc, nu wil ik mijn backup terug zetten, is dit verantwoord?

Ik heb een backup van mijn computer gemaakt, omdat hier een virus op zat dat langzaam aan mijn bestanden enzo verwijderde. Ik heb toen mijn pc volledig opnieuw geïnstalleerd. Nu wil ik de schijf waar de backup op staat weer aansluiten en de backup terug zetten, kan dit zonder dat er weer een virus op mijn pc komt. En als de backup niet kan kan ik dan wel mijn schijf aansluiten en meteen formatteren.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Aansluiten en meteen formateren kan natuurlijk altijd. Maar ik maak hier uit op dat het een externe schijf is. Ik vermoed dan ook dat je er alleen data bestanden op hebt staan. Deze zijn iets minder gevoelig voor besmetting met een virus dan executables. Het zou dan ook voldoende moeten zijn om de schijf aan te sluiten en meteen met een goede legale virisscanner te laten scannen en opruimen.