Kan je gehackt worden via whatsapp?

Zou iemand mijn whatsapp kunnen hacken als hij gegevens heeft over mij? Of zou hij daarmee iets met mijn provider ofzo kunnen doen?!

Of als ik een whatsapp verstuur aan hem of haar dat ik dan daarmee gelijk data verstuur waarmee hij of zij dingen kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Ja het is mogelijk, alleen degene die zoiets onderneemt heeft behoorlijke kennis nodig van dit soort zaken. Daarnaast is het ook mogelijk via whatsapp jou telefoon binnen te dringen zonder jouw gegevens d.m.v. de servers van whatsapp te gebruiken.
Alhoewel dit natuurlijk niet iets is wat wil, onthoudt wel dat de hacker die dit onder knie heeft, veel kennis nodig heeft en andere manieren heeft mocht hij telefoongegevens nodig hebben.

http://tweakers.net/nieuws/79162/tool-maakt-wijzigen-whatsapp-status-van-anderen-mogelijk.html

http://tweakers.net/nieuws/74679/whatsapp-slaat-berichten-onversleuteld-op.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had net over whatsapp gelezen op webwereld. (zie bron).

Ik raad je aan om dat te lezen.