WD my book live is deze schijf veilig?

Ik wil de WD my book live aanschaffen (2 TB NAS) om mijn zakelijke gegevens en bestanden op te plaatsen.
Maar aangezien je overal vandaan op je schijf kan vraag ik me eigen af hoe veilig deze is, kan je dit ook opzetten dat je alleen vanuit je netwerk er op kan?
Kan je een wachtwoord er op zetten?

En hoe gevoelig is deze voor inbraak/hacking?

Want ik wil natuurlijk wel dat mijn bedrijfsgegevens veilig staan.
Het zou handig zijn als ik ook als ik niet thuis ben via andere computers bij mijn bestanden kan, maar als dit uit te schakelen is is dit niet perse een must.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zo'n NAS is in principe wel veilig als jij je wachtwoord ook veilig maakt, Natuurlijk kunnen er altijd hackers(mits ze er genoeg tijd in steken om het te kraken) in komen als je hem op het internet aangesloten hebt maar hoe groot de kans daarop is, is erg klein. En als je kan hem ook zeker wel lokaal gebruiken, en een wachtwoord is in de meeste gevallen vereist bij de setup van zo'n NAS. En de gevoeligheid voor hackers is moeilijk te zeggen, er kan namelijk altijd een exploit worden gevonden die het mogelijk maakt om bijv. zonder wachtwoord in te loggen op jou NAS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans dat direct in je NAS ingebroken wordt is (als er een goed wachtwoord op staat) vele malen kleiner dan de kans dat er via het nog altijd kwetsbare windows een achterdeurtje opengezet wordt.