Wat is het verschil tussen snelformatteren en gewoon formatteren?

In de Microsoftfilosofie dan, want ik heb op Unix dit verschil nog niet mogen ontwaren. Het zit hem niet in het echt verwijderen van data vs. het alleen overschrijven van de allocatietabellen, dat hebben we in een andere vraag al vastgesteld. Wie weet wat het verschil wel is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Op de support site van MS wordt verteld dat het enige verschil tussen quick en "gewoon" een stukje controle is op bad sectors. Waardoor een "gewone format" een stuk langer duurt.
http://support.microsoft.com/kb/302686
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Snelformatteren is een optie voor het formatteren waarmee een nieuwe bestandstabel op een harde schijf wordt gemaakt, maar waarmee de schijf niet volledig wordt overschreven of gewist. Snelformatteren gaat veel sneller dan normaal formatteren waarbij alle bestaande gegevens op de harde schijf volledig worden gewist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is gewoon niet waar. Probeer dit maar eens (met een externe schijf ofzo): formatteren (niet snel) en op 99% voltooid afbreken. Nu staat alle data er nog gewoon. De schijf wordt dus niet overschreven, maar de files worden ge-unlinked. PS. de Microsoftsite is geen betrouwbare bron voor wat hun software echt doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schrijft het aan Bill Gates.
Bij snelformatteren wordt de schijf enkel geformatteerd.

Bij 'gewoon' formatteren wordt de schijf ook op fouten gecontroleerd.