Vrij weinig, windows firewall komt met windows zelf en is iets soepeler dan avg firewall, WF laat keurt dingen goed die avg wel eens kan blokkeren.
maar ze zijn allebei veilig , maar avg is veiliger omdat hij meer blockt van ziczelf dan WF.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WF is tegenwoordig sneller en minder irritant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AVG is een product van AVG virusscanner, het verschil zit hem dus in de producent. AVG is wel beter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Windows Firewall is goed genoeg. Alleen de meeste Windows Firewall blokkeren inkomende dingen.
Alleen AVG Firewall blokker In en Uit gaande dingen
Dat is natuurlijk veel handige en veiliger.
Als een hacker je een virus stuurt wilt dat virus 'uit' je computer om dingen te vertellen (wachtwoorden, welke sites je bezoekt, ect.) Door die AVG-firewall blokkeert die de virus. Bij de Windows Firewall meestal niet (Want die blokkeert inkomende bestanden).

Sommige mensen denken: 'Ja dat maakt toch niet uit, ik heb een virusscanner.' Maar virusscanners blokken niet alle virussen. Vaak rond de 90 - 95%.

Avg = Veiliger. (Minder soepel)
WF = Soepeler. (Vrij veilig voor normale thuis computers)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is het belangrijkste verschil dat Windows Firewall gratis met je OS meekomt en AVG firewall is een commercieel bijproduct in hun betaalde suite dat je dus moet aanschaffen en installeren. Totaal overbodig. De Windows Firewall is meer dan voldoende.