Hoe zorg ik dat mijn harde schijven alleen door mij zijn in te zien?

Voor mijn huisgenoot zou ik een account aanmaken op mijn computer zodat hij games kan spelen als ik weg ben. Ik heb daarom een ander gebruikers account aangemaakt op mijn PC. Ik heb 5 HDD's in mijn pc hangen waar o.a. documenten, muziek en software opstaat waar hij niks mee heeft te maken, daarom wil ik dat de toegang tot die schijven hem wordt ontnomen op zijn account, ik heb al gezocht op google en naar de mogelijkheden binnen windows zelf maar kan niet echt iets effectiefs vinden zonder mijn complete harde schijven te gaan encrypteren. Er zal ongetwijfeld software of tools voor zijn, maar kan op dit moment niet de juiste vinden. Hebben jullie tips voor me?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke versie van Windows heb je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 7 Ultimate, maar ik heb het inmiddels al gevonden! Gewoon bij de machtigingen instellen, maar zijn account werd daar niet weergeven, maar die heb ik handmatig toegevoegd en nu kan hij er niet bij!

Antwoorden (1)

Dit is je antwoord: Truecrypt.
Als je je wachtwoord kwijtraakt, kan echter echt niemand je helpen...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dit heb ik ook gezien, maar dit gaat weer te ver zegmaar, ik wil gewoon zorgen dat als hij op die schijven klikt hij een melding krijgt: Toegang Geweigerd, nog meer opties?