Hoe kan je zien of iemand gebruik maakt van je wifi netwerk?

Hoe kan je zien of iemand je netwerksleutel heeft gekraakt achterhaald en dus zonder toestemming gebruik maakt van je wifi-netwerk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Sommige wifi's houden een logboek bij met wie er allemaal wanneer een IP-adres gekregen hebben. Daarmee kan je dan achteraf zien of dit gebeurt is. Alle wifi's hebben ook een lijst van iedereen die nu aangemeldt is, dus als die inbreker op dit moment actief is, dan moet je hem zien. In beide gevallen moet jewel inloggen op je wifi, want meestal met http://192.168.0.1 of iets dergelijks wel lukt (zie je handleiding)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het zien door in te loggen op op je router. meestal is dat je ip adres dan kom je in je router meu. Dan heb je een keuze menu en bij het menu staat zie je DNS. Daar zie je hoeveel DNS nummers vermeld staan. Als je alleen er op zit zie je er maar 1. Als je meerdere coputers heb aangesloten zie je waarschijnlijk bij DNS een aantal nummers van het aantal PC's die er op aangesloten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dit met geïnstalleerde software doen.
Kijk op http://www.nl.zamzom.com/ voor een freeware progje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook DHCP lease bekijken op de meeste routers.
hier zie je de ip adressen staan van de apparaten die verbinding hebben gekregen van je router. zo kun je gelijk kijken op wel ip adres de ongewenste gast zit.