Nee, absolute niet. Wel kan het beeld verstoord worden door een virus, maar dit is een software kwestie, na verwijdering virus zal alles weer ok zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een CRT monitor (beeldbuis) hebt, en je hebt een 'anti-beeldbuis' virus, en je hebt heel veel pech, dan zou het theoretisch kunnen dat het virus je monitor stukmaakt door expres verkeerde beeldfrequenties te sturen. In de andere 9999 van de 10000 gevallen kan er niks gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan niet! wel kan het je videokaart software aantasten. Of overige software wat te maken heeft met beeldscherm/videokaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In theory is het mogelijk dat een virus (stukje software) de hardware zodanig aanspreekt dat er schade onstaat. Over het algemeen worden hedendaagse virussen echter geschreven met het doel om geld te verdienen door het stelen van banktransacties of de machine te gebruiken voor andere slechte doeleinden. Het is dus de bedoeling van de virus schrijver om zolang mogelijk ongedetecteerd te blijven zodat de kans om geld te verdienen aan de infectie het grootste is. Dat er dus een modern virus zou zijn wat je hardware probeert kapot te maken is extreem onwaarschijnlijk.
Een uitzondering hierop is het virus STUXNET dat ontworpen blijtk te zijn om storingen te veroorzaken in nucleaire kerncentrales, door de centrifuges te snel en/of te langzaam te laten draaien.

Er zijn ook verhalen bekend van virussen uit de jaren 70/80/90 die geschreven waren als 'geintje' of 'potje stoer doen', deze vielen wel degelijk hardware aan, maar zoals je kunt bedenken zal een virus wat de computer sloopt nooit ver verspreiden dus deze zijn nooit ver gekomen.