er zijn nog geen virussen voor dit soort TV's bekend, en voor zover ik weet ook geen virusscanners.
de beveiliging is waarschijnlijk beter geregeld dan het geval was bij windows, en er zijn zoveel verschillende TV systemen in omloop dat het vermoedelijk (nog) niet loont om daar virussen voor te ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, je hebt geen virusscanner nodig omdat er nog geen bekende virussen voor tv's zijn. De meeste internet tv's hebben ook alleen maar bepaalde apps ingebouwd zoals youtube en uitzending gemist. Het is geen vervanging voor een computer. Virussen worden pas gemaakt wanneer er genoeg mensen voor verspreiding kunnen zorgen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dat is duidelijk, maar je hebt het over bepaalde apps, dat klopt wel, maar ik ben via de webbrowser op google gekomen en die als hoofdpagina ingesteld, vandaar kom ik toch op heel veel sites, kan dat geen kwaad??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het kan helemaal geen kwaad. Je moet begrijpen dat de mensen achter de virussen geen tijd en moeite verdoen om een beginnend concept te besmetten met virussen. Windows heeft de meeste virussen van allemaal. Dit komt omdat de hele wereld windows kent. De Marktaandeel is groot. Dus de virus wordt ook goed verspreid. Dat is wat ze willen. Daarom is er geen enkel virus voor internet tv's (nog).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
windows was vroeger heel gevoelig voor virussen (slecht beveiligd), is (nog steeds) heel veel verspreid (80-90 procent van de computers), en er is heel veel kennis over (virussen voor) windows.
Internet TV's zijn nieuw, naar ik aanneem beter beveiligd, elk merk TV heeft zijn eigen platform, en er is nauwelijks kennis over het besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, helemaal duidelijk, dank jullie voor de snelle reacties..
Nee is niet nodig omdat er vrijwel nog geen virussen bestaan op dat gebied. Ikzelf vind een virusscanner niet eens nodig op mijn pc, tot nu toe heeft mijn pc het namelijk langer volgehouden ZONDER virusscanner dan MET virusscanner;)