Hoe kan ik informatie uit google laten verwijderen? Bijvoorbeeld het te vinden is naar welke website ik ben geweest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is de geschiedenis/historie, uit te schakelen via internet opties in je browser. stel het is op 0 (niets onthouden).

Antwoorden (3)

Download ccleaner. Gratis en vindbaar via google
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werkt niet alleen voor google, maar cookies verwijderen. heeft ook minpunten dat sommige website weer eventje ietsje langer moeten laden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Ccleaner heeft hier weinig of niets mee te makem, of je moet je geschiedenis bedoelen. Prina gratis progje trouwens.

Deze vraag is al vaak gesteld en er valt ook genoeg op het internet te vinden, bijv. via deze link op dit blog : http://www.goeievraag.nl/vraag/ontgooglen-informatie-jezelf-web-verwijderen.5042

Verder aanvullend advies : probeer zelf zo anoniem mogelijk te surfen. Gebruik bijv. proxies in die gevallen waarbij je werkelijk anoniem wilt blijven. Ook hier geldt : jij bent voornamelijk zelf de persoom die privacygevoelige info op het internet plaatst. Zorg er dus om mee te beginnen dat je een niet zo snel (op IP-adres) te herleiden e-mailadres gebruikt. Bijv. een @gmail account of @yahoo account. Dat geldt ook voor een nickname. Probeer je gebruikersnaam en woonplaats zo goed mogelijk neutraal te houden.
Wanneer je bijv. de naam Marietje1986 gebruikt via een eenvoudig te achterhalen mailaccount (denk om IP adres), daarbij nog gaan vertellen in welke stad of dorp je woont of woonde, welke school je hebt bezocht en in welke schooljaren, dan is er al veel te achterhalen. Zie het als een puzzel... De losse stukjes betekenen op zich niet zoveel, maar zodra je steeds meer stukjes weet te vinden waardoor eea duidelijker zichtbaar wordt, dan heb je al snel een idee wat het eindresultaat zal zijn, of in ieder geval weet in welke richting je verder moet zoeken. Om dit alles uit te leggen gaat hier veel te vber. Er zijn ook niet voor niets honderden boeken over geschreven.
Gebruik maar een goede zoekmachine. Zoek eens onder "ontgooglen", identiteit beschermen, anonieme proxy's etc etc ... Dan kan je al een stuk wijzer worden.
Bezoek ook eens een site als Spyderweb ( http://www.spyderweb.nl/main.html ) en zoek zelf maar eens wat er allemaal over jou te vinden is. Gewoon eens uitproberen, en dan zal het meteen een stuk duidelijker worden.
vr.gr.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanvulling : wanneer er info over jou op een website staat, dan kan je natuurlijk ook de beheerder/webmaster daarvan benaderen en hem/haar verzoeken de info te verwijderen of te anonimiseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allemaal leuk en aardig maar wat eenmaal op het www staat gaat er nooit meer vanaf. denk vooral goed na voor je upload, dat geldt zeker ook voor al die social sites zoals hyves, facebook etc.